רשת CNN האמריקאית דיווחה כי הפרלמנט האיראני השעה את כלל הישיבות באופן זמני בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בקרב חבריו. בכיר בפרלמנט, נזאם מוסאווי, הודיע ביום שני האחרון כי לפחות 47 חברים, מתוך 290 בסך הכל, אובחנו כחיוביים לנגיף. גם הוועדות הפרלמנטריות השעו את ישיבותיהן למשך שבוע, בהתאם להנחיות במדינה.

בתוך כך, לפחות 10 חברי פרלמנט מאושפזים כעת לאחר שנדבקו בנגיף, כך הודיע חבר הפרלמנט עלירזה סלימי. חבר אחר, מוג'טאבה יוספי, אישר כי עשרות חברי פרלמנט יצאו חיוביים ואמר כי "מספר לא ידוע של אנשי צוות אחרים נדבקו גם כן ולכן המספר גבוה בהרבה". 

הדיווח מגיע לאחר שהגל השישי של הקורונה מכה ברוב המחוזות ברחבי איראן, כאשר הזן השולט הוא האומיקרון. עד יום שני האחרון מספר הערים האדומות במדינה עמד על 15, וכעת זינק ל-61. זאת, ברגע העלייה במספר המתים במדינה. כמו כן, משרד הבריאות באיראן דיווח כי מספר המאומתים בממוצע ביום באיראן עומד על כ-29,00.

קורונה באיראן (צילום: רויטרס)
קורונה באיראן (צילום: רויטרס)

איראן היא המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר מקורונה באזור המזרח התיכון, כאשר מספר המתים הגיע ל-132,00 בני אדם. עם זאת, איברהים ראיסי, נשיא איראן, עדיין לא הכריז על הגבלות חברתיות חדשות כלשהן בתגובה לגידול במאומתים, ועדיין מיישם את תוכנית "הפרוטוקולים החכמים" שלו שמטילה כמה הגבלות על הלא מחוסנים, המונים עד שישה מיליון בוגרים, לפי משרד הבריאות.

כאמור, האוכלוסייה באיראן מונה כ-85 מיליון אני בני אדם. משרד הבריאות עדכן כי מאז התפרצות הקורונה במדינה, אובחנו כשישה וחצי מיליון מאומתים. יותר מ-50 מיליון אנשים התחסנו בשתי מנות נגד הנגיף, ויותר מ-19 מיליון התחסנו בשלוש מנות.