נציבות האיחוד האירופי המליצה היום (שני) להקל בהגבלות הכניסה על אזרחים זרים. על פי ההמלצה, שטרם קיבלה את אישור המדינות החברות, אזרחים זרים שחוסנו כנגד נגיף קורונה יוכלו  להיכנס ללא הגבלות נוספות, בנוסף למי שמגיעים ממדינות שמוגדרות במצב אפידמיולוגי טוב. בנוסף לכך, בנציבות מציעים להיערך עם "בלמי חירום חדשים" כנגד כניסת וריאנטים שונים של נגיף הקורונה, מה שיאפשר למדינות החברות בגוש לפעול במהירות ולהגביל באופן מינימלי את כל הנסיעות מהמדינות. 

באיחוד האירופי מתכננים להוציא לפועל מדיניות של דרכון ירוק ולפיו הן יכולות לבקש מהאזרחים הזרים או ממי שחוסנו מחוץ לאיחוד האירופי להציג את תעודת החיסון שקיבלו במדינותיהם. ילדים שאינם יכולים להתחסן יוכלו להיכנס ביחד עם הוריהם המחוסנים, כפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית שנעשתה לכל המוקדם 72 שעות לפני ההגעה. 

נציגי המדינות החברות בגוש צפויים לדון בהצעה בימים הקרובים. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון-דר לאיין, התייחסה להצעה וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "הגיע הזמן להחיות את תעשיית התיירות בבטחה. אנו מציעים לקבל שוב מבקרים מחוסנים ומבקרים ממדינות עם מצב בריאותי טוב, אך עלינו לפעול במהרה אם יצוצו וריאנטים של הנגיף ולכן אנו מציעים להקים מנגון בלמי חירום של האיחוד".

כיום, ניתן למנות בין היתר פולין, יוון וקפריסין המאפשרות לקבל תיירים ישראלים לשטחן ללא בידוד עם הצגת בדיקת קורונה עדכנית או אישור המעיד על חיסון.