מדענים המייעצים לממשלה ההודית ציינו אתמול כי הם לא הצליחו לחזות את ההיקף הממשי של התפרצות הגל השני של מגיפת הקורונה, מאחר שהתנהגותו של הנגיף השתנתה ללא הפסקה.

החוקרים ממשרד ההגנה וממכונים טכנולוגיים הפועלים בהודו סיפרו שהם הפעילו מודלים מתמטיים, אשר חזו כי השיא של הגל השני יגיע בשבוע השלישי של אפריל, וכי מספר המקרים היומיים יעמוד על כ־100 אלף חולים חדשים. בפועל, התחלואה הגיעה בסוף השבוע האחרון לרמה הגבוהה פי ארבעה מהערכות אלו.

שריפת גופות מתים מקורונה בהודו. צילום: רויטרס

הנתונים הוצגו בפני גורם ממשלתי בכיר שאחראי על תיאום התגובה למגיפה, בפגישה שהתקיימה ב־2 באפריל, אולם אתמול הודו המדענים כי המודלים לא יכלו לחזות את אופיו של הנגיף, שהשתנה במהירות גבוהה והוביל להתפרצות קשה יותר מההערכות שלהם.

אתמול נרשמו 392,488 נדבקים חדשים - ירידה של 9,500 נדבקים לעומת השיא של יותר מ־400 אלף ביום שבת. עם זאת, אתמול גם נרשם שיא יומי של מספר המתים - 3,689 קורבנות חדשים. ההערכות הן כי המספרים בפועל של החולים והמתים גבוהים יותר, מאחר שמטופלים לא מגיעים לבתי החולים והגופות נשרפות בקצב גבוה.

בינתיים המחסור בחמצן ממשיך לגבות חיים, כאשר בבית חולים בדלהי מתו שני חולים ובמדינת אנדרה פרדש נמסר על 16 מטופלים שמתו בשל המחסור. ראש הממשלה נרנדרה מודי קיים אתמול דיון על סוגיית המחסור הקריטי, ובחן את האפשרות להמיר מפעלים שמייצרים חנקן לייצור חמצן. אתמול גם הגיעה לדלהי רכבת נוספת של "אקספרס חמצן" - עם יותר מ־120 טונות עבור בתי החולים.

בתוך כך, באירופה מנסים לחזור בהדרגה לשגרה ולאשר אירועים המוניים. בעיר ג'ירונה שבצפון ספרד השתתפו בסוף השבוע 250 בליינים נלהבים ועטויי מסיכות במסיבה במועדון ריקודים עם די־ג'יי, הראשונה זה שמונה חודשים במדינה.

גם בליברפול שבאנגליה נערכה מסיבה דומה עם כ־3,000 מבלים. "אני כל כך נלהבת. חיכינו לזה זמן רב. כבר היינו חולים מלבזבז זמן בבית ולא לעשות כלום", אמרה אחת החוגגות, לארה המילטון (19).