ממשלת הודו הודיעה כי כל התושבים מגיל 18 ומעלה יוכלו לקבל חיסון נגד נגיף הקורונה החל מ־1 במאי, אחרי שמדינת הענק רשמה קרוב ל־1.6 מיליון נדבקים חדשים בתוך שבוע בלבד והתייצבה במקום השני בעולם עם יותר מ־15.3 מיליון נשאים. אולם יצרנית החיסונים הגדולה במדינה התריעה מפני מחסור בשל הגבלות על רכיבים חיוניים.

הודו עקפה בימים האחרונים את ברזיל והתייצבה במקום השני בעולם ברשימת מקרי הידבקות, אחרי ארה"ב. אתמול נרשמו יותר מ־259 אלף נדבקים חדשים, היום השישי ברציפות עם יותר מ־200 אלף מקרים.

בשל ההתפרצות הקשה, הודיעו מדינות רבות בהודו על סגרים והגבלות, ומאז יום שני נכנסה גם הבירה דלהי לסגר של שבוע בשל עומסים בבתי החולים ומחסור במיטות ובלוני חמצן.

בניסיון לבלום את ההתפרצות, הודיעה הממשלה כי החל מ־1 במאי, יתאפשר לכל תושב מגיל 18 ומעלה לקבל חיסון נגד נגיף קורונה, וזאת לאחר שעד כה החיסון היה זמין רק לעובדי מערכת הבריאות, אנשי הצלה ובני 45 ומעלה.

עם זאת, ברחבי הודו נמסר על מחסור בחיסונים, כאשר מכון סרום ההודי, שמייצר 60% מכלל אספקת החיסונים העולמית, התריע כי הגבלות שהטילו ארה"ב ואירופה על ייצור של רכיבים חיוניים עלולות למנוע את המשך הייצור.