קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה היום (שישי) כי לאור התחלואה הגבוהה בקורונה במדינה, היא מעבירה את סמכויות הניהול מהמדינות הפדרליות ותעביר אותן לשלטון המרכזי, על מנת להטיל מגבלות על אזורים בהם התחלואה משתוללת. מומחים לבריאות הציבור במדינה טוענים כי יש צורך בסגר מלא, באורך של בין שבועיים לארבעה שבועות לפחות, על מנת להוריד את התחלואה.

באתר רויטרס צוטט גורם בממשל אשר אמר כי בממשל המרכזי מתכננים בצעד ראשון להטיל מגבלות על אזורים במדינה בהם יהיו יותר מ-100 חולים חדשים ליום על כל 100 אלף אנשים, במשך שבוע. במידה ואזור מסוים יראה אחוזי תחלואה נמוכים יותר, הוא יוכל להשיב לעצמו את סמכויות ניהול המשבר.

בתוך כך, מספר החולים במדינה עלה ביממה האחרונה ל-2,956,316 בני אדם מאומתים מאז פרוץ המגפה בשנה שעברה, כאשר מספר הקורבנות עומד על 78,003 בני אדם. בגרמניה אף טוענים כי פתחו במשא ומתן מול רוסיה על מנת לרכוש כמות גבוהה של החיסון "ספוטניק 5".

החיסון לקורונה של רוסיה ''ספוטניק 5'' (צילום: REUTERS/Tatyana Makeyeva)
החיסון לקורונה של רוסיה ''ספוטניק 5'' (צילום: REUTERS/Tatyana Makeyeva)

בנוסף, ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג התנצלה היום על כך שהפרה את הנחיות הקורונה במדינה. על פי הודעת המשטרה הנורבגית, סולברג נקנסה לאחר שהפרה את תקנות הריחוק החברתי וארגנה מפגש משפחתי, עם יותר מ-10 אנשים, ליום הולדתה ה-60 בחודש שעבר.

ראש הממשלה הודיעה כי תשלם את הקנס, אשר נאמד על 2,352 דולרים. על פי הודעת המשטרה, הסיבה לקנס הגבוה במיוחד היא שסולברג הייתה אמורה להוות דוגמה במאבק במגפה כנציגת ממשלה.

ברוסיה, הודיעו כי לאחר בדיקה, החיסון "ספוטניק 5", שמופץ לאוכלוסייה בחודשים האחרונים, לא גרם לאף מקרה מוות במדינה, וכי רק 0.1% מהמתחסנים לקו בתופעות לוואי.