נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) כי נחשף לאפשרות לפיה "וירוס הקורונה הומצא ופותח במכון וירולוגי הממוקם בעיר ווהאן שבסין, מוקד ההתפרצות". בתשובה על השאלה אם הוא ראה ראיות שהוכיחו לו "בסבירות גבוהה" כי זהו מקור הנגיף השיב "כן", אך לא ציין מהן הראיות שהוצגו לו ואמר כי הוא "לא רשאי" לפרט בעניין. דבריו מנוגדים לטענות של סוכנויות הביון האמריקאיות, הסבורות כי הנגיף "אינו מעשה יד אדם" וכי "אינו שונה גנטית".

לפני מסיבת העיתונאים המדוברת בבית הלבן, משרד המודיעין הלאומי בארצות הברית פרסם הצהרה לפיה "הסוכנות מסכימה עם הגורמים המדעיים, הטוענים כי 'נגיף ה-covid 19 לא היה מעשה יד אדם, או שונה גנטית'". עוד נמסר בהצהרתם: "קהילת המודיעין תמשיך לבחון בקפדנות מידע המגיע מסין, כדי לקבוע האם ההתפרצות החלה בעקבות מגע עם בעלי חיים נגועים, או שמא היתה תוצאה של תאונה במעבדה בווהאן".

דבריו של הנשיא מתפרסמים כאשר מספר החולים ברחבי העולם עומד על למעלה מ-3.25 מיליון, כשליש מהם מגיעים מארצות הברית - בה מספר המתים מתקרב ל-63 אלף. כמו כן, כמיליון בני אדם החלימו ברחבי העולם מהנגיף. כאמור, הקורונה וקריאותיו לבייג'ינג לטפל בהתפרצות - לצד איומים בסנקציות עליה - תופסים מקום מרכזי בקמפיין של הנשיא לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בסוף השנה הנוכחית. 

טראמפ ומקורביו ממשיכים לחזור על הטענה - נטולת ההוכחות עד כה - כי מעבדה לחקר מחלות זיהומיות בווהאן (מרכז ההתפרצות בסין) היא המקור למגפה. נציג ארגון הבריאות העולמי בסין, גאודן גליאה, אמר כי הארגון פנה לממשל הסיני בבקשה להצטרף למחקר של מקורות הנגיף. "אנחנו יודעים שמתרחשת חקירה כלשהי במדינה, אך לא הוזמנו עדיין להצטרף אליה", הסביר בשיחה עם סקיי ניוז.