פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, קיים היום (רביעי) תדרוך מיוחד. כזכור, ביום שני האחרון עלה בעדכון משרד הבריאות כי מקדם ההדבקה עלה ועומד על 1.05, משמע המגפה בתהליך התפשטות. 

זרקא פתח את דבריו ואמר כי "מקדם ההדבקה עבר את ה-1 וממשיך לעלות. זה אומר שיש תהליך של התפשטות תחלואה ואני אומר את זה בזהירות נדרשת - יתכן ואנו בגל תחלואה חדש של קורונה. הדבר לא מפתיע. התחלואה כאן כל הזמן, לפעמים בהיקף גבוה מה שאנו קוראים לו גל תחלואה. העלייה שהתחלנו לראות איננה גדולה נכון לעכשיו, אנו עוקבים ונוכל לומר בשבוע הקרוב יותר בוודאות. בכל מקרה חשוב להדגיש שאנחנו מזה תקופה ארוכה נערכים לחורף הקרוב ומסתכלים על האפשרות שיהיו גלי תחלואה של קורונה ושפעת".

"במערכת הבריאות אנו נערכים לתת מענה מיטיבי לחולים כדי שכולנו נשמור על עצמנו ובעיקר על אוכלוסיות הסיכון. בחורף הקרוב אנחנו ממליצים לאוכלוסיה בסיכון לקבל חיסון נוסף נגד קורונה וחיסון לשפעת. שני החיסונים יכולים להתקבל ביחד, אחד בכל זרוע. רכשנו את החיסונים החדשים שעברו התאמה לזן האומיקרון האחרון. הם כבר בארץ. בימים הקרובים הם יגיעו לקופות החולים ונוכל להתחיל לחסן".

"כמו בשפעת, גם בקורונה הגורמים המקצועים ממליצים לכל אדם לקבל את החיסון כדי להקטין את הסיכון שיחלה. ההמלצה לקבוצות הסיכון היא מאוד ברורה. ילדים שחזרו ללימודים, אנחנו כבר רואים עליה בחולי בקרב קבוצות גיל של תלמידי בית ספר. אנו מבקשים - לא לשלוח ילד חולה ללימודים. גם מבוגר עם מחלה נשימתית נכון שישאר בבית ולא יסכן אחרים. הבדיקות זמינות בקופות החולים וגם במתחמים השונים שמפעיל פיקוד העורף. ניתן להיבדק גם בבית בצורה מפוקחת עם הסמארטפון".

"עם עליית הגל נשוב ונמליץ לכולם על עטיית מסכות, בעיקר במקומות צפופים והומי אדם. אני רוצה להקדים ולאחל לכולם - שנה של בריאות. לצערי הקורונה היא חלק מחיינו ואנחנו כולנו נעשה כדי להמשיך את החיים ולעשות את הדברים שאנו רוצים ואוהבים".

בעדכון הבוקר עלה כי מאז אתמול אובחנו 1,188 מאומתים חדשים. 98 חולים מוגדרים במצב קשה, מתוכם 44 מונשמים. אחוז הנבדקים החיוביים עומד על 10.97%.