מגמת התחלואה בקורונה בישראל נמשכת בימים אלה, כאשר מספרי החולים ממשיכים לעלות. פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא התייחס היום (רביעי) במהלך תדרוך שקיים לעיתונאים, לנתוני התחלואה העדכניים. בפתח דבריו אמר: "אנחנו נמצאים בתוך גל התחלואה השישי, מול העלייה במספרים שאנחנו רואים כעת. מדובר בגל תחלואה ממשפחת האומיקרון, שהכרנו בתחילת השנה הנוכחית". הוא ציין כי הגל הנוכחי "מחויס לתת הווריאנט של האומיקרון, BA.5, שהולך ומשתלט על התחלואה".

ההוא התייחס לעלייה המתמשכת במספר חולי הקורונה המאושפזים כעת בבתי החולים, ולעדויות לפיהן הווריאנט החדש מדבק במיוחד: "אם רואים את האשפוזים, יש עלייה בכמות, מדברים על ווריאנט מדבק מאוד. עיקר הפגיעה היא בקרב אוכלוסייה בסיכון, אוכלוסייה מעל גיל 60, או אוכלוסייה מכל גיל עם מחלות רקע, כמו סכרת, מחלות לב, ריאה וסרטן".

פרוייקטור הקורונה הציג גם את תפיסתו בכל הקשור להורדת התחלואה לצד החיים לצד הנגיף, ואמר כי "נוכל למצוא את האיזון בחיי השגרה שקיבלנו מחדש. אך יש לעשות את ההתאמה הנדרשת - לשים מסיכה, לצמצם התקהלויות ולשמור על אוכלוסיות הסיכון. כמו גם ביצוע בדיקת אנטיגן לפני שאנחנו פוגשים את סבא וסבתא, כדי שנוכל לעבור את הגל בלי שקרובינו יגיעו חלילה לאשפוז ולמחלה קשה".

הוא שלל כל אפשרות של הליכה מחודשת לסגר: "אנחנו נמצאים במדיניות שמאפשרות לנו לנהל חיי שגרה ולקבל יותר עצמאות על החיים שלנו. אנחנו לא חושבים על מגבלות ולא על סגר או כל מילה מהסוג הזה, זה לא רלוונטי לגל הזה. אנחנו מאוד רוצים לאזן ולמצוא את הדרך לחיות לצד הקורונה, וזה אפשרי".

פרוייקטור הקורונה התייחס גם להגעתה הצפויה של התרופה החדשה למניעת תמותה ומחלה קשה מקורונה: "אנחנו יצאנו לרכש שסיכמנו אותו בשבוע שעבר, ואני מניח שלקראת תחילת יולי התרופה תהיה בישראל ופחות נרגיש את המחסור. בחלק מקופות החולים יש מחסור, בחלק אין, והתרופה הזו יחד עם הפקסלווויד היא חשובה".

בסיום דבריו התייחס הפרויקטור לנתונים העוסקים בחולי הקורונה במצב קשה ואמר כי אינו יודע להגיד "האם הגענו לשיא הגל. לפי הנתונים, ישנם כעת 300 חולים במצב קשה, לעומת 90 לפני כחודש. הדבר מעיד על התפשטות המגפה". עוד הוא הוסיף כי "קצב ההתפשטות איטי יותר, אך בשבוע האחרון נרשמה עלייה בתמותה, וכן עלייה במאושפזים, במונשמים ובחולים הקריטיים".