בימים האחרונים נרשם זינוק משמעותי במספר חולי הקורונה המאובחנים בישראל מדי יום, ונראה שכל אחד ואחת מאיתנו מכירים לפחות אדם אחד שחלה לאחרונה, או חולה כעת בקורונה. סגן מנהל המרכז הרפואי "לגליל" בנהריה, ד"ר צבי שלג, התייחס בשיחה עם יואב מינץ ב-104.5FM לנתונים המדאיגים, לצד האירוע החמור בו רופאה הותקפה באמצעות מוט ברזל

"התמונות הללו מחרידות והמציאות היא כלל ארצית", הדגיש בראשית דבריו ברדיו צפון, "מדובר במגיפה שנעוצה בתרבות, ובהיעדר אכיפה, למרות מאמצי המשטרה. כל מה שקורה פה מאוד מאוד בעייתי, ואני לא רואה פתרון קרוב". לדבריו, צריך פתרון שיגיע מהשורש, פתרון נחרץ כלפי אירועי האלימות הללו. "צריך פתרון ממושך לתקופה ארוכה שימצה את הדין עם עבריינים. הכתובת לא על הקיר היא בכל מקום", הדגיש.

הרופאה שהותקפה בבאר יעקב  (צילום: ללא קרדיט)
הרופאה שהותקפה בבאר יעקב (צילום: ללא קרדיט)

בהמשך דבריו, הוא התייחס לעלייה בתחלואת הקורונה בישראל, עידכן במספר החולים המאושפזים והשיב לשאלה - האם אנחנו נמצאים בגל תחלואה שישי. "אין שאלה של כן או לא", הסביר, "יש גל נוסף, הוא נמצא לפתחנו וניסיון העבר מוכיח שהדברים מטפסים במדרגות עד לשיאו. מה מה יהיה גובהו, מה תהיה עוצמת התחלואה שלו, עדיין לא יודעים".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מספר הישראלים שאומתו ביממה האחרונה כחולי קורונה עומד על 7,661, לצד 730 נוספים שאומתו מחצות ועד השעה 9:25 בבוקר. מספר החולים הפעילים עומד כעת על 34,275, ומספר המאובחנים בשבוע האחרון עומד על 39,735 - עלייה של למעלה ממאה אחוזים לעומת השבוע שעבר. מספר הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 10,882, ומספר הקשים על 119. 

ד"ר שלג ציין כי "נכון להבוקר, מאושפזים אצלנו בטווח של שלושה שבועות 20 מטופלים. עיקר התחלואה לא ריאתית, ורובם מבוגרים עם תחלואה צולבת ומחלת הקורונה מכריעה אותם. יש זן שהוא תת זן של האומיקרון שהתחיל בדרום אפריקה, הגיע לאירופה, לארה"ב ועכשיו אלינו. קצב ההידבקות דומה לגלים קודמים אבל יש נטייה שמדי כמה ימים מספרים גדלים מוכפלים עד שזה הופך להיות, עלייה גבוהה מאוד".

לדבריו, עדיין מוקדם לדבר על השאלה מה יהיה אופיו, גובהו, וחומרת התסמינים שלו. "אגב, אנחנו לא הורדנו מסכות. יש הנחיות להישמר והן תמיד נכונות", אמר, "צריך להיזהר בחללים סגורים - גם אם מדובר במחלה סמויה של אומיקרון, גם היא קלה לכאורה, היא משביתה אדם למספר ימים".

בסיום הראיון הוא נשאל על בקשת משרד הבריאות מהישראלים - לשוב ולעטות מסכה בחללים סגורים ובמוקדי התקהלויות, והשיב: "צריך להקפיד על ההנחיות הללו. באופן אישי, אני מקפיד לעטות מסכה בכניסה לחללים סגורים והנה ברוך השם עד עכשיו לא נדבקתי. אני חושב שבעזרת היגיינת ידיים, זאת הדרך הנכונה שכל אדם צריך לעשות".