גל קורונה שישי: בצל העלייה בתחלואה בקורונה בימים האחרונים, נאם היום (שלישי) פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, והודיע כי על אף העלייה בתחלואה לא הוחלט על מתן מנת חיסון נוספת, וכן האחרון שב על המלצת משרד הבריאות, לשוב ולעטות מסכות בחללים סגורים, ובפרט בהתקהלויות בכלל חלל.

"עברו כעשרה ימים מאז שהתחלנו לראות עלייה בתחלואה בקורונה", אמר פרופ' זרקא בפתח דבריו, "אנחנו רואים גם עלייה בכמות החולים הקשים ומגמה זו צפויה להימשך. כפי שראינו בגל האומיקרון, גם בגל הנוכחי אנחנו רואים נגיף מדבק עם מחלה שעלולה להיות מסוכנת לאוכלוסיות הסיכון".

אנשים עם מסכות  (צילום: מרק ישראל סלם)
אנשים עם מסכות (צילום: מרק ישראל סלם)

"עבור מי שרוצה לנסוע לחו"ל, חייב להיות ער לכך ולהגן על עצמו עם מסכה - במיוחד אנשים מבוגרים. אני רוצה להדגיש שוב - אנחנו ממליצים לעטות מסכה במקומות סגורים", ציין פרויקטור הקורונה, "לפני שאנחנו פוגשים אנשים עם מחלות רקע או את הסבים והסבתות, חשוב שנבצע בדיקה ונוודא שאיננו נושאים את הנגיף. עבור אלו שנמצאים בקבוצות סיכון - חשוב לבצע בדיקת PCR בין אם נחשפו לחולה ובין אם יש להם תסמינים".

לאחר מכן הוסיף פרופ' זרקא: "אני קורא לאנשים עם מחלה נשימתית - אנא הישארו בבית, ככה תגנו עלינו בסכנת ההדבקה. כמו כן, אנשים שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה: מחוייבים להישאר בבית בבידוד למשך שבעה ימים, אם יש בדיקה שלילית - אפשר לצאת אחרי חמישה ימים".

"לגבי החיסונים, אדם מחוסן הוא אדם שקיבל שלוש מנות. מי שקיבל רק שתי מנות, אנחנו ממליצים לקבל את המנה הנוספת. אדם בקבוצת סיכון מומלץ ארבע מנות חיסון. בשלב הנוכחי אנחנו לא ממליצים על מנה חמישית, ככל שנגיע להבנה אחרת נעדכן את הציבור", ציין פרויקטור הקורונה.

נוסעים ממתינים בנתב''ג עם מסכות (צילום: פלאש 90)
נוסעים ממתינים בנתב''ג עם מסכות (צילום: פלאש 90)

לבסוף התייחס לבדיקות בנתב"ג: "לא מוצאים סיבה לחזור לזה כרגע, אנחנו נחזור ונדגום אנשים ככל שיעלה חשש לווריאנטים נוספים. כל אדם שנוסע לחו"ל צריך להתעדכן לגבי ארץ היעד שלו. צריך להדגיש, הווריאנט החדש מדבק יותר, אבל עדיין מוקדם להגיד אם הוא גורם למחלה יותר קשה מאשר האומיקרון".

במקביל, משרד הבריאות עדכן את קופות החולים כי יש להתחיל במבצע חיסוני הקורונה במנה השלישית לילדים בגילאים 11-5. ההחלטה התקבלה על רקע העלייה בתחלואה בימים האחרונים, כאשר רק היום נרשמו מעל ל-7,000 מאומתים חדשים.