העלייה בתחלואה נמשכת: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס למגמת העלייה במאומתים לנגיף הקורונה. "גל זה מושג שמסתכלים עליו בדיעבד, אז אני מקווה שלא נשתמש במושג הזה כי לא נהיה בגל, אולי בגל קטן, אולי בדבשת, אולי במשהו בסגנון הזה", הבהיר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אתמול המשיכה מגמת העלייה בכמות החולים בקורונה כאשר נספרו 3,259 מקרים מאומתים - מספר שיא ליום שבת במהלך החודשיים האחרונים. מספר החולים הפעילים עלה ל-25,859. עלייה נרשמה גם במספר החולים הקשים, אם כי לפי שעה היא עדיין מתונה, שעומד כעת על 105. לאחר הזינוק שנרשם בשבוע שעבר, העלייה במקדם ההדבקה התמתנה במקצת אך עדיין נמשכה, וכעת מספרו עומד על 1.44. מספר היישובים האדומים זינק בימים האחרונים וכעת מספרו עומד על 106. 

לדבריו של פרופ' זרקא, הנתונים מראים מגמה של עלייה בשבוע האחרון. "אנחנו מייחסים את זה לתת וריאנט ממשפחת האומיקרון. ראינו את התופעה הזאת קורית בדרום אפריקה, עכשיו היא קורית גם בפורטוגל, ולצערי היא קורית גם אצלנו. אני מקווה שהיא לא תייצר גם תחלואה גבוה".

כשנשאל על כך שמספר המאומתים בשטח גדול יותר כי הרבה אנשים נמנעים מלהיבדק, השיב: "מה שאנחנו רואים זה קצה הקרחון בהקשר של כמות הבדיקות ואחוז החיוביים. ברור לחלוטין שיש לא מעט אנשים, בין אם לא נבדקים, בין אם נבדקים בבדיקה ביתית שאנחנו לא יודעים לנטר".

"אנחנו רואים עלייה, אנחנו מתייחסים לזה ברצינות ועושים הערכות מצב. ממליצים מאוד לציבור, במיוחד לאוכלוסיות בסיכון, לחזור ולעטות מסכה במקום סגור", הסביר. 

סלמאן זרקא  (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
סלמאן זרקא (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על האפשרות של הגבלות נוספות, אמר הפרויקטור: "אנחנו לא במקום של מגבלות כרגע, אנחנו רק בתחילת העלייה. אבל גם בגל החמישי לא היינו בהקשר הזה במגבלות, ובטח לא חשבנו על מילים יותר משמעותיות מכך. יש כאן מחלה מאוד מדבקת, ואכן המגבלות לא בדיוק מועלות כאן".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM