הקורונה עדיין כאן: במשרד הבריאות חוששים מפני התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בישראל. זאת, לאחר שהמשרד עדכן היום (ראשון) את הנתונים, מהם עלה כי בימים האחרונים, מקדם ההדבקה זינק מ-0.65 ל-0.87.

בתוך כך, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא הביע דאגה בדיונים של משרד הבריאות ואמר: "הווירוס עדיין כאן. אני מוטרד מאוד שבשבוע הבא תתהפך המגמה, ונתחיל לראות עלייה במספר החולים הקשים". זרקא העריך כי הסיבה לעלייה במקדם ההדבקה הוא בקרב התפרצויות בבתי האבות. זאת, "משום שאנשים פחות מקפידים בגלל דעיכת הגל החמישי", לדבריו. בנוסף, הפרויקטור הדגיש כי "נעשים מאמצים לבלום את ההתפרצויות בבתי האבות, על ידי חלוקת בדיקות אנטיגן ביתיות, ביצוע בדיקות PCR שבועיות וחקירות אפידימיולוגיות".

פרופ' זרקא הוסיף כי "את העלייה בחולים הקשים אנחנו רואים רק כשבוע וחצי עד שבועיים אחרי העלייה בהדבקות, ולכן השבוע הבא הוא קריטי". לדבריו, "אם נתחיל לראות עלייה בחולים הקשים, אז לצערנו אנחנו נהיה בשינוי מגמה שצריך לחשוב עליו".

כאמור, משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה בקורונה בישראל. מהם עולה כי 3,958 מאותים חדשים אובחנו אתמול, וכי 366 חולים במצב קשה, בהם 157 מונשמים. מספר הנפטרים עלה ל-10,379 במצטבר מפרוץ המגפה.