העומס בבתי החולים: גל האומיקרון ממשיך להדביק את הישראלים ברבבות, ואמש כמות המאומתים לנגיף עמדה על קרוב ל-60 אלף איש. כמות הנדבקים מעלה גם את רמות התחלואה, והבוקר (חמישי) סיפר סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל נהריה, ד"ר צבי שלג, ליואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm, על העומסים שהם חווים, לצד המחסור בכוח אדם שיטפל בארבע מחלקות הקורונה הפתוחות.

שלג עידכן על מצב התחלואה בבית החולים בו הוא עובד: "אנחנו נמצאים בשיא כל הזמנים", אמר תחילה. "הבוקר 116 חולים. זה שבר את השיא של כל הגלים הקודמים. 55 מתוכם במצב קשה, ו-10 מתוכם מונשמים במצב קריטי. המספרים ממשיכים לעלות, ואנחנו עדיין לא רואים את העצירה של הגל", הוסיף.

"אנחנו שלושה שבועות באחוזים מאוד גבוהים, וחשבנו לפתוח עוד מחלקת קורונה, אבל בגלל העומסים במחלקות הפנימיות לא יכולנו לפתוח", אמר עוד. "כרגע יש לנו ארבע מחלקות קורונה", סיפר, ועל מצב העובדים הוא אמר כי "אנחנו כרגע בירידה - היינו עם 200 עובדים מאומתים, וכרגע ירדנו ל-150 עובדים. המחסור בעובדים מאוד קשה ושוחק".

"קשה לי להיות איש בשורות", אמר לסיכום. "גם לפרופ' זרקא קשה להיות. אנחנו נסמכים על מידע שאנחנו מקבלים משאר העולם, ומצפים שהעצירה שאנחנו רואים תמשיך לרדת, ובטווח של שבועיים נתחיל לראות ירידה גם באישפוזים".

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הזהירו הבוקר כי "למרות תחילת סימני ירידה במאושפזים, העומס על מערכות הבריאות נמצא ברמות גבוהות מאוד בימים אלה, וימשיך להיות מורגש היטב לאורך התקופה הקרובה. בד בבד, היקף המבודדים מקרב אנשי צוות רפואי מתחיל לרדת באופן עקבי ועומד על פחות מ-7,000, שמיעוטם היחסי הם רופאים ואחיות".