על רקע העלייה החדה בתחלואה בקורונה, בבית החולים בילינסון בפתח תקווה הוחלט להקדים את פתיחת מתחם האשפוז התת־קרקעי, וכבר אתמול החלו לקלוט חולים חדשים במחלקות פנימיות לקורונה. המתחם כולל 190 מיטות אשפוז, ובו מכשירי הנשמה, מכשירי אקמו, ארבעה מרכזי בקרה ושליטה לרפואה מרחוק עם מצלמות במעגל סגור, מעל 100 אנשי צוות, 15 מיטות טיפול נמרץ ושמירה קפדנית על בטיחות הצוותים המטפלים.


נוסף על כך, במתחם החניון התת־קרקעי יפעל מכון דיאליזה שישרת באופן אמבולטורי חולי דיאליזה מאומתי קורונה שיזדקקו לכך. מנהל קמפוס בילינסון ד"ר ערן רוטמן אומר: "בעקבות גל התחלואה ההולך וגובר הוחלט בבילינסון לפתוח שוב את החניון התת־קרקעי שישמש למחלקות פנימיות ולטיפול נמרץ לקורונה. בשונה מגלים קודמים שבהם רוב המאושפזים היו לא מחוסנים, הפעם אנחנו מצפים גם לחולי קורונה מחוסנים כיוון שהאומיקרון מידבק ביותר.


"לשמחתנו, מהנתונים בעולם עד כה נראה כי אופי המחלה קל יותר במחוסנים ובמחלימים. זאת ועוד, הפעם ייתכן שנראה גם שילובים של חולי קורונה וחולי שפעת, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר על יולדת שחלתה גם בקורונה וגם בשפעת".


גם בשירותי בריאות כללית מרחיבים את ההיערכות לעלייה בהיקפי התחלואה. ראש אגף רפואה בקהילה בכללית ד"ר דורון נצר מסר ל"מעריב": "העלייה במספר המאומתים בשילוב העלייה המתונה במספר החולים במצב קשה בבתי חולים מחייבת היערכות מוגברת. אנו נערכים להתגברות הגל ופועלים בכמה חזיתות במקביל כדי לקלוט את החולים בקהילה ולהמשיך את רציפות הטיפול ברפואת השגרה לצד הטיפול בקורונה".


עם העלייה במאומתים, שירותי בריאות כללית מתגברת את חמ"לי הקורונה בשמונת המחוזות ומייעלת תהליכים של קליטה ושחרור מאומתים באמצעים דיגיטליים – הליך שמקל על המטופל ומפחית את העומס מהצוותים הרפואיים. בו בזמן הוכנה תוכנית להרחבת יכולת האשפוז הביתי ל־200 מיטות ביום.