ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בשיחות סגורות כי בתוך שבוע עד 10 ימים התפשטות זן האומיקרון בישראל תגיע לשיאה, כשלדבריו: "הולך להיות ממש טרפת, אבל זה יהיה קצר יחסית, נהיה במספרים מטורפים". פרופסור מיקי הלברטל, מנהל הקריה הרפואית רמב"ם, שוחח על כך עם בן כספית וינון מגל, בתוכניתם ב-103FM, והגיב לדברים: "כרגע לא רואים עלייה משמעותית במספר המאושפזים. אם יהיו אלפי נדבקים, ברור שמתוכם יהיו אנשים, בטח הלא מחוסנים, שיהיו גם חולים. לכן יש חשיבות גדולה לדאוג שמי שלא מחוסן, יחוסן. האירוע מטריד ללא ספק". בהמשך, התייחס למתן מנת החיסון הרביעית. 

פרופסור הלברטל פירט את מצב התחלואה במרכז הרפואי אותו הוא מנהל ואמר: "אנחנו כרגע עם ארבעה חולים, חלקם במצב קשה, אבל כרגע לא רואים עלייה משמעותית בתחלואה המאושפזת".

על החשש מעומס על מערכת הבריאות בעקבות גל תחלואה חמישי בשילוב זן האומיקרון, אמר: "זה מתחלק לשני דברים. אחד, אם בסופו של דבר יהיו באמת אלפי נדבקים, ברור שמתוכם יהיו אנשים שיהיו גם חולים קשים בסופו של דבר– זה הולך יד ביד. יש חשיבות גדולה לדאוג שמי שלא מחוסן - יחוסן. הנקודה השנייה, אפילו אם מדובר במחלה שאיננה קשה, מה שמדאיג אותנו זה הצוות שלנו. בסוף יש צורך, אנחנו לא משופעים בצוותים ואם כמות התחלואה תעלה בצורה משמעותית בתוך הצוות שיהיה מנוטרל מלהגיע לעבודה, זה ייצור לנו אתגרים מאוד משמעותיים. אלה הדברים שמשמעותיים לנו כרגע. לכן האירוע מטריד ללא ספק".

כשנשאל, האם הוא ממליץ על מתן מנת חיסון רביעית, השיב: "אני מתחבר מאוד למה שמנהל הצט"מ, דוקטור בועז לב, אמר אתמול. אני חושב שברמת העיקרון, אם באמת יש ירידה באפקט של חיסון הבוסטר שקיבלנו, ייתכן שכן ולכן בעצם זו החלטה נצורה וצריך לחכות עוד קצת לראות עוד כמה נתונים לפני שנוכל להגיד בצורה חותכת שצריך ללכת באופן גורף לחיסון רביעי". 

פרופסור הלברטל הוסיף: "לא חושב שיש אפשרות כרגע לומר שבגלל שאנחנו חושבים שהחיסון עם תופעות לוואי נמוכות, זו סיבה שאפשר לשחרר. אני, כאיש מקצוע, הייתי רוצה לראות עוד כמה נתונים על מערכת החיסון שלנו אחרי הבוסטר שקיבלנו. אם נראה שאחרי ארבעה חודשים יש ירידה משמעותית, יש היגיון ללכת על החיסון הרביעי".

על השאלה, האם מיעוט מהחולים קשה קיבלו את מנת הבוסטר של החיסון, אמר מנהל רמב"ם כי "חסרים לנו עוד קצת נתונים שיהיו בטח בעשרה ימים הקרובים. אנחנו נהיה יותר חכמים ונוכל להביא את ההחלטה ולגבות אותה". 

כשנשאל, האם הממשלה נכשלה במבצע חיסון הילדים, שכן, עד כה רק 13% מהם קיבלו את המנה הראשונה, הסביר: "אני לא יודע. מדווחים בקופות בשלושת הימים האחרונים על עלייה גדולה. אין ספק, זה עניין של איומים אחרי הבוסטר ואפקט הבוסטר שהייתה ירידה מרשימה בתחלואה זה הפך לפחות מלחיץ". 



בהמשך, התייחס לכך שמעולם לא ניתנו ארבע מנות חיסון עוקבות בזו זו. "עובדתית זה נכון, אין בכלל ספק. צריך להבין שזה קצת אירוע מיוחד כל הסיפור הזה של הקוביד, הקורונה. חובבי הקונספירציות אומרים שמדובר לא בווירוס רגיל, לא טבעי אלא מהונדס בצורה כזו או אחרת שמתנהג קצת אחרת. אפשר לתת לזה הרבה מחשבות. אין ספק שאירוע הקורונה הוא שונה לחלוטין מאירועים שאנחנו זוכרים בעבר". 

"פה קורה משהו אחר ואין לנו תמיד את כל ההסברים", הוסיף פרופסור הלברטל, "לכן בקבלת ההחלטות עד הבוסטר אני מאמין לחלוטין שההחלטות נכונות לחלוטין. הן הסתמכו על הרבה מאוד מידע". 

לסיום, נשאל מנהל רמב"ם האם הוא חושב שנגיף הקורונה הוא אכן מהונדס. "אני לא חסיד קונספירציות אבל גם אצלי יש תהיות", הסביר. "אנחנו יודעים שבעצם במגפות היסטורית יש זמן תחום, בלי חיסונים ובלי כלום. אפילו הדבר השחור פתאום נעלם מהעולם ועוד הרבה דברים אחרים. פה ניתן חיסון שאמור היה להיות גיים צ'יינצ'ר ולקצר את האירוע בצורה משמעותית וזה לא קורה. לכן יש פה לטעמי מורכבות מסוימת שאני מתקשה להסביר אותה". 


סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm