רן ארז, יו"ר ארגון המורים, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפתיחת שנת הלימודים המתוכננת ב-1 בספטמבר: "אנחנו המורים מוכנים לכך ומצפים בכיליון עיניים".

כשנשאל אם יתמכו בהחלטה לדחות את פתיחת שנת הלימודים השיב כי "אם יוחלט אז הוחלט, מי שמחליט על כך זה ממשלת ישראל. אנחנו יכולים להביע דעה אבל בסוף ההחלטה והאחריות היא שלהם".

"הדעה שלי בצורה שלא משתמעת לשני פנים, צריך לפתוח, יש בזה חשיבות רבה מאוד, מדינת ישראל כולה פתוחה אז אין סיבה להטיל סגר על מערכת החינוך", הוסיף. 

בהמשך, התייחס לאפשרות של העסקת מורים ללא חיסונים או בדיקות, ואמר כי "אני תומך בכך שכל מורה יעבור חיסון או בדיקה וייכנס לבי"ס בתו ירוק, גם התלמידים, למה לא? תלמידים יכולים לעשות חיסון, אני מדבר בשם החינוך העל יסודי מכיתות ז'-יב'. אלה תלמידים שיכולים להתחסן או להיבדק".

"יש כעשרת אלפים מורים בחינוך העל יסודי שלא התחסנו", הוסיף. לדבריו, המורים לא יקבלו את החרגתם על ידי קבינט הקורונה מכלל העובדים: "נפנה לבג"ץ, אנחנו שייכים לסקטור הציבורי ולא מוכנים שיחריגו אותנו".

לטענתו, גם תלמידים שהוריהם לא מסכימים שיתחסנו צריכים להישאר בבית "תלמיד לא מחוסן שמסרב להיבדק צריך להגיע לבית הספר ולסכן את חבריו לספסל הלימודים או את המורים?. אדם חולה צריך להישאר בבית". 

"אם תלמיד מסרב להיבדק אז כנראה שיש לו משהו להסתיר. גם לא להתחסן גם לא להיבדק? אולי ההורים רוצים לשלוח אותו לבית הספר כדי שיהיה להם יותר קל", הוסיף.