משרד הבריאות הודיע הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 2,080 חולי קורונה חדשים, לצד 487 מחצות ועד השעה שמונה וחצי בבוקר. מספר החולים הפעילים עומד על למעלה מ-18,775, בהם 212 חולים במצב קשה. מדובר בעלייה של 11 חולים מחצות. מספר החולים המונשמים עומד על 37, והקריטים על 42. מספר הנפטרים עומד על 6,474.

364 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל, כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי נכון ליום  חמישי, 682 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

הנתונים מתפרסמים ברקע תחילת המבצע לחיסון בני ה-60 פלוס במנה שלישית. נשיא המדינה יצחק הרצוג, שקיבל ביום שישי את מנת החיסון השלישית ביחד עם רעייתו מיכל, התייחס לסוגייה בכנס ירושלים. "כולם שואלים אותי ביומיים האחרונים איך אתה מרגיש אחרי החיסון? אני ומיכל מרגישים מצוין אחרי החיסון המשלים. אני קורא לכל הציבור בישראל לצאת ולהתחסן ולקיים את המצווה הנעלה של ׳ואהבת לרעך כמוך׳", אמר, "החיסון הוא ההתגלמות של הערבות ההדדית במיטבה. אנחנו רוצים לפתוח שנת לימודים בצורה מיטבית, לחגוג בראש השנה יחד עם כל המשפחה ולחזור לשגרת חיים מלאה".

בין המתחסנים הטריים גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שאמר: "אני קורא לכל בני ה-60 פלוס להתחסן, חשוב שנהיה בריאים".

רון חולדאי לאחר קבלת המנה השלישית של החיסון לקורונה. צילום: אבשלום ששוני

בתוך כך, משרד הרווחה החל את הפיקוח על מבצע החיסונים במנה השלישית נגד נגיף הקורונה בקרב אזרחים ותיקים בבתי אבות ובבתי דיור מוגן ברחבי הארץ ועובדי המסגרות מעל גיל 60, ובמסגרות החוץ ביתיות של מינהל מוגבלויות. מערך שירותי הרפואה של משרד הרווחה הפיץ הנחיות למסגרות להערכות לשלב זה במבצע החיסונים, קבלת הסכמה מהדיירים או האפוטרופוסים ושאלון למיפוי ואיתור מדויק של הנדרשים לחיסון. השאלון הופץ בקרב 5,000 דיירי בתי האבות ו-15,000 דיירי הדיור המוגן שבפיקוח המשרד, ובקרב המסגרות של מינהל מוגבלויות שבהם חיים דיירים שעומדים בקריטריונים. במסגרת אלו יחוסנו עובדים מעל גיל 60 ודיירים מדוכאי חיסון מעל גיל 18, דיירים במצבי סיכון כגון סיעודיים, סיעודיים מורכבים, נתמכי נשימה ומי שהוגדר על ידי הנחיות משרד הבריאות מה-30.04  כ'קבוצה אדומה'.

כבר משעות הבוקר החלו צוותים רפואיים לתת את מנת  החיסון השלישית לדיירים בשישה בתי דיור מוגן ברחבי הארץ לדיירים ועובדים שעומדים בקריטריונים, חוסנו בשתי המנות הראשונות, וחלפו מעל חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני. שר הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן, אמר: "ביום שישי התחסנתי בעצמי בחיסון השלישי, אנחנו מתחילים היום בחיסון דיירי הדיור המוגן שהיו סמל להתפרצות הגל הראשון. אנחנו עושים הכל בכדי לשמור על בריאותם של דיירי הדיור המוגן".

מגן דוד אדום הוא הגורם המבצע את החיסון השלישי הנרחב בבתי האבות והדיור המוגן בארץ, ומנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר: "אנו גאים לקחת את המשימה הלאומית שהטיל עלינו משרד הבריאות ולבצע גם את החיסון השלישי לאוכלוסיית הגיל השלישי בבתי האבות. זאת, לאחר שהגשנו לממונה על תוכנית "מגן אבות ואימהות" פרופ' נמרוד מימון, את התוכנית המפורטת לחיסונים והצגנו בפניו את פרטי המבצע. זו משימה לאומית חשובה במעלה ואני בטוח כי נצליח במהירות, יעילות ומקצועיות להגיע לכל דיירי בתי האבות ברחבי הארץ ולסייע למגר את המגפה ולהוביל את הקורונה לקיצה בישראל".

חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מוקדם יותר היום, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס בראיון בכאן ב' לנתוני התחלואה העדכניים מסוף השבוע, ועידכן כי "שיעור הבדיקות החיוביות עבר את ה-3% ואנחנו לא רואים האטה בתחלואה". פרופ' אש הדגיש: "אנחנו עוקבים אחרי הנתונים. יכול לומר ולהרגיע שמספר המונשמים לא עלה מאוד, אבל זה בהחלט מדאיג אותנו".

"יכול להיות שהחיסון השלישי יספיק ליותר זמן", הסביר, "אני מקווה מאוד שלא נצטרך להתחסן מחדש בכל חצי שנה, ויכול להיות שנצטרך להתחסן בכל שנה מחדש - כמו השפעת". הוא נשאל האם צפויות הגבלות בחגי תשרי, שיחולו בתחילת החודש הבא, ואמר: "כרגע לא, אנחנו עוקבים אחרי המספרים וככל שנצליח לשלוט במספר החולים שמצבם קשה אז נצליח לעבור את החגים ללא מגבלות נוספות".

פרופ' נחמן אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פרופ' נחמן אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, פרופ' אש התייחס בראיון בגלי צה"ל לפתיחת שנת הלימודים הבאה: "שני הצדדים, משרד החינוך ואנחנו, רוצים שמערכת החינוך תהיה פתוחה ולא תהיינה הדבקות מיותרות - כך שמרבית המתווה כבר מוסכם. נגבש את שאר המתווה במהלך השבוע הזה". לדבריו, במשרד מצפים לראות שלא תהיה עלייה בתחלואה קשה לאחר מתן המנה השלישית, מכיוון שמרבית המאושפזים הם מחוסנים מעל גיל 60". הוא הדגיש כי "מאחר שזו מנת דחף, היא משפיעה תוך מספר ימים והתוצאות צפויות בשבועות הקרובים". 

"יש היענות טובה וביקוש לתורים בקופת החולים", ציין, "נגדיל את היצע החיסונים בימים הקרובים, כך שכל מי שירצה יוכל להתחסן". בסיום הראיון הדגיש: "כרגע לא נבחנת הרחבת קהל מקבלי המנה השלישית, אבל יש אוכלוסיות נוספות שהתחסנו מוקדם, למשל אנשי הרפואה, שחלקם צעירים מגיל 60. בעוד שבועיים נבחן את זה שוב".