המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור איתמר גרוטו, שידר אופטימיות מרגיעה באשר לנתוני התחלואה בנגיף קורונה, שממשיכים במגמת העלייה. בריאיון הבוקר (ראשון) לתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM צפה גרוטו כי מגמת העלייה בתחלואה בקורונה בישראל תימשך, אך באותה נשמימה, שלל גל תחלואה רביעי: "בואו נמחק את המילים גל רביעי, אלו הפרפורים האחרונים של הגל הרביעי. כרגע אנו רואים בעיקר תחלואה בקרב ילדים, ואנחנו יודעים שהתחלואה בילדים קלה. 

גרוטו הדגיש כי הקורונה בארץ לא נעלמה אך כיום, בניגוד לעבר, יש למערכת הבריאות כלים להתמודד עם העלייה בכמות המאומתים, לרבות החיסון: "צברנו טכנולוגיות חדשות – חיסון, בדיקות, חקירות, תו ירוק. יש מעל ל-5.5 מיליון מחוסנים, וצברנו המון ניסיון לגבי מה מצליח ומה פחות מצליח". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אמר כי בשלב זה יש לחכות ולראות מה יקרה עם התחלואה הקשה בימים הקרובים. 

בהמשך דבריו הוסיף גרוטו כי הוא צופה עלייה במספר החולים, אולם אין כעת טעם להילחץ מנתון זה: "אני חושב שתהיה עלייה במספר החולים. אנחנו למודי ניסיון, יש מקום לניהול סיכונים הרבה יותר רחב. גם אם יהיו לנו 1,000 נדבקים שרובם ילדים, לא נהיה בבעיה". הרופא הבכיר הוסיף: "אנחנו בשפעת נמצאים עם עשרות אלפי מאומתים ביום. אנחנו ערוכים לתרחישים מורכבים". 

כשנשאל האם יש לערוך מנת חיסון שלישית, השיב גרוטו: "יש לזה יתרונות ברורים, אבל עלולים להיות חסרונות". לדבריו מנת חיסון נוספת עלולה לעתים "לדכא את התגובה החיסונית". עוד ציין כי "צריך לקיים דיונים ולראות את הנתונים".

בסיום השיחה התייחס המשנה למנכ"ל הבריאות לשעבר לקמפיין חיסון בני הנוער שמתנהל בימים האחרונים, ולתחושת החשש שמא תוקפם של החיסונים יפוג ולא יהיה ניתן להתחסן כנגד הנגיף: "אני חושב שצריך למהר ולחסן את בני הנוער, רואים התפשטות בקרב צעירים ובני נוער לכן אני חושב שזה חשוב". לדעתו של גרוטו אין צורך לחשש מתוקפו של מלאי החיסונים וזה לא צריך להיות המניע למהר ולחסן. גרוטו אמר כי השיקול היחיד צריך להיות הורדת התחלואה: "ככל שיותר יתחסנו כך נוכל לצמצם את ההתפשטות".