בשיחה שערך הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, פרויקטור הקורונה, הפרופ' נחמן אש, התייחס לעדכונים האחרונים בענייני הנגיף וטען כי: "הנגיף עדיין לא מאחורינו, אני עדיין זהיר. הנתונים מצוינים, אנחנו במגמת ירידה כל הזמן. ירדנו מתחת ל-50 מאומתים ליום, אבל אנחנו לא יודעים מה יקרה בהמשך וצריך להיות זהירים".

הוא הוסיף עוד כי נתב"ג זו נקודת תורפה אבל לא רק. באמת המוטציות שיכנסו ואנחנו עוקבים אחרי זה בצורה הדוקה, עושים בדיקות, קוטעים שרשראות, אבל יכולה להיות עלייה בתחלואה כתוצאה מכך ששליש מהאוכלוסייה לא מחוסנת".

לגבי הדיווח לפיו תישקל הסרת המסכות גם במרחבים סגורים, אמר כי "אנחנו נצטרך לבחון את זה, מחכים שיעבור זמן מהפתיחה הקודמת, שבוע שעבר אפשרנו את ההתקהלויות היותר גדולות במסגרת התו ירוק, נראה איך זה משפיע על התחלואה ונדון בכך בשבועות הקרובים. יש אופציה כזאת בעיקר כשמתכנסים מחוסנים, נצטרך לראות את כל העדויות האם יש הדבקות בקרב המחוסנים".

הוא הוסיף: "דיברנו על זה שיש חולים קשים שחוסנו, כלומר יש תחלואה גם בקרב מחוסנים, לא תמיד אנחנו יודעים אם זה שנמצא מולנו מחוסן או לא, כשאנחנו נכנסים למפגש אקראי אנחנו לא יודעים וחשוב להקפיד על המסכות. כרגע מסכות בפנים חובה, יש להם חשיבות גדולה ובהמשך נדון בכך. צריך להתנהל בזהירות גם כשאנחנו מחוסנים במיוחד בתקופה הזאת שאנחנו לא יודעים שהתחלואה נעלמת, יש אפשרות של כניסת תחלואה מבחוץ. הסיפור לא מאחורינו, צריך להיות עם סמכות ולשמור על מרחק, אני מקווה שהמגמה תימשך ובאמת אנחנו יוצאים מזה".

בנוגע למועד החיסון השלישי, אמר אש כי "אנחנו בוחנים את הנתונים וככל שנראה שיש ירידה ביעלות של החיסון וצפוי שזה יקרה, אנחנו נקבל החלטה על החיסון השלישי. אנחנו עוקבים אחרי התחלואה בקרב המחוסנים ואחרי נתונים של בדיקות דם, נוגדנים. האופציה קיימת על השולחן. על בסיס הנתונים הקיימים אנחנו לא רואים ירידה בהשפעה של החיסון ולכן החלטנו להאריך את התו הירוק לסוף השנה. אנחנו עוקבים אחרי הנתונים ואם נראה ירידה נקבל החלטה על חיסון נוסף".

אש התייחס גם לפתיחת השמים ולעובדה כי מדינות רבות מחשיבות את ישראל כמדינה ירוקה ומאפשרות כניסת ישראלים לשטחה והדגיש: "הסיכון קיים, אני חושב שעדיין זה לא הזמן לצאת לטיולים בחו"ל, התחלואה באירופה גבוהה במרבית המדינות ומחוץ לאירופה כמובן. יש סיכון להדבקה גם כשאתה מחוסן ויש סיכון להדבקה בווריאנטים שיכול להיות שהחיסון פחות יעיל לגביהם, לכן הייתי נזהר ונוסע רק לנסיעות חיוניות".