פרופ' יהודה אדלר, יועץ הקורונה לרשויות המוניציפליות, שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן על המשך התפשטות המוטציה ההודית בישראל. "אתה פשוט עומד ולא מבין מי נגד מי פה", אמר בראשית השיחה ב-103FM, "הדברים היו כל כך ברורים, לא צריך להיות גאונים כדי לראות מה קורה בהודו, להבין ולעצור את הכניסה בנמל התעופה בן גוריון מהמקום הזה. אתמול דיברו על 21 נדבקים ואמרתי בכל כלי התקשורת זה הרבה יותר מ-21, זהו חבר'ה הווריאנט ההודי מתחיל להשתולל".

כהן שאלה האם מדובר בהתפרצות, ופרופ' אדלר השיב לה - "את יכולה לקרוא לזה פתיחת שערי שמיים בבן גוריון על ידי ממשלת ישראל לכניסת הווריאנט ההודי במלוא כבודו". הוא הדגיש כי הנתון על כך שארבעה מתוך 41 הנדבקים בווריאנט מחוסנים לקורונה - מדאיג מאוד. "אני רוצה קצת יותר להעמיק בנושא. משרד הבריאות חלש, הוא חסר יכולת כמעט, הייתי אומר הוא טוב בלהציע דברים אבל לא יכול להזיז כלום ויש כישלון קולוסלי שנה וחצי בניהול המגפה".

שריפת גופות מתים מקורונה בהודו. צילום: רויטרס

היועץ הבכיר המשיך ותקף: "במה הצלחנו? בחיסונים, אבל 6 וחצי אלף אנשים קבורים היום בגלל הקורונה, ועשרות אלפים אם לא מאות אלפים יש להם פוסט קורונה, אסור לשכוח את זה ולכן אני חוזר ואומר, מאוד מדאיג". הוא הדגיש כי "אנחנו לא יודעים מה יעילות החיסון על הווריאנט ההודי, כל הזמן יש שמועות מכל הכיוונים ואני מאוד מודאג. את לא סתם מודאגת, אני מאוד מדואג ממה שקורה כאן, פשוט לא ייאמן".

"אני קורא לשר הבריאות להתפטר. אין מה לעשות עכשיו, זה משתולל פה, אין מה לעשות", אמר, "חד משמעית חייבים ללבוש מסכה, אני מציע למשרד הבריאות לבטל את כל ההקלות הנוספות, מספיק ההקלות שהיו, המשק חזר לסדרו כמעט במאה אחוז, צריך לחכות ולראות לאיזה בור התדרדרנו מתוך תקווה שהחיסון כן יעיל נגד הווריאנט ההודי מה שאני בכלל לא בטוח".



הוא הוסיף: "אנחנו עלולים להיות בסחרור שיכול להיות דומה לווריאנט הבריטי. אנחנו יודעים שהווריאנט ההודי מאוד מדבק, רואים מה קורה בהודו, יש רצח עם על ידי הווריאנט הזה, שורפים גופות ברחובות. אז נכון אנחנו לא הודו ומערכת הבריאות שלנו לא הודו וגם הצפיפות אבל כן לחזור לחבוש מסכות. אני קורא למשרד הבריאות לעצור את כל ההקלות".

"הילדים לא מחוסנים, בעיה מאוד גדולה. אין לי פתרון מה לעשות עם בתי הספר", סיכם, "אני חושב שזה מוקדם מדי, אבל אנחנו צריכים להישמר שבעתיים, אנחנו הולכים ברוורס. אנחנו צריכים לשמור מרחק, התקהלות, מסכות. אני מקווה מאוד שלא נכנסים לסחרור נוסף כמו עם הווריאנט הבריטי. אני חייב להגיד את התסכול שלי, אני לא מבין מי מנהיג אותנו".