משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי זוהו עד כה 41 מקרים של הווריאנט ההודי של נגיף הקורונה בישראל. מתוך המקרים, 24 שבו מחו''ל, לצד 17 מקרים שלחלקם לא נמצא קשר לחו''ל. מבין המאומתים, ארבעה בלבד חוסנו נגד הנגיף וחמישה תלמידים מבתי ספר שונים בישראל.

בשבוע האחרון התגלו באמצעות המערך הלאומי לריצוף חולים בווריאנטים שונים של הנגיף, מתוכם שמונה מאומתים לוריאנט הדרום אפריקאי, שבעה לווריאנט מניו-יורק, שניים לווריאנט הקליפורני, אדם אחד לווריאנט בריטי מזן נוסף ומאומת אחד לווריאנט מסנט פטרסבורג.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם את טיוטת התקנות אשר הומלצו לממשלה בנושא המדיניות למדינות בעלות סיכון גבוה. התקנות ייאסרו יציאת ישראלים למדינות הללו, למעט מקרים חריגים. ישראלים שישובו ממדינות אלו יחוייבו בבידוד, גם אם התחסנו או החלימו מקורונה וכן לא תותר כלל כניסת זרים ממדינות אלו, למעט מקרים חריגים אשר יחוייבו בבידוד במלונית.

בנוסף, מנכ''ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי התראיין הבוקר בגל''צ ואמר כי "תופעת הווריאנטים מדאיגה.בייחוד אלו שאנחנו לא יודעים מה מידת יעילות החיסון כנגדם, כמו הווריאנט ההודי. לכן זה מדאיג ודורש משנה זהירות, הפרדה, בידוד ולהרוויח זמ. גם לא יודעים עליו מספיק אבל יודעים שיש לו תכונות של הווריאנט הדרום אפריקאי שמוריד את יעילות החיסון, זה בבדיקה".

פרופ' חזי לוי (צילום: יוסי אלוני)
פרופ' חזי לוי (צילום: יוסי אלוני)

"אנחנו בודקים את שרשראות ההדבקה כדי לראות את הקשר בין הודו לבין הנדבקים בארץ. אנשים צריכים לעשות ככל שניתן על מנת לצמצם כניסת אזרחים מחו"ל ביחוד במדינות בהן התחלואה מאוד גבוהה", הוסיף המנכ''ל וציין כי בשלב זה מתמקדים במשרדו בהסברה.

בעקבות התפרצות הקורונה בעיר פרדס-חנה, אמר לוי: ""אנחנו בשיח עם אנשי פרדס חנה כרכור כדי להגיע איתם להבנה, זה לקראת הכלה ובדיקות. זה לא כענישה, אבל נצטרך לנקוט באמצעים של בידוד יותר ילדים על מנת לבחון את ההדבקה"