יו"ר ועדת הקורונה לשעבר, ח"כ יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה), דרשה היום (רביעי) במליאת הכנסת להקים מחדש את הוועדה, ותקפה את יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר.

"יו"ר הוועדה המסדרת לא מוכן להקים את ועדת הקורונה. כנראה שבאמת אין קורונה, אז בוא נבטל את כל ההגבלות. למה להאריך תוקף של מגבלות שתוקנו בעבר. ואם יש קורונה, ואני חושבת שאנו עדיין באירוע, יש להקים ועדת קורונה בכנסת, שתוכל לדון בהחלטות הממשלה ולאשר תקנות לפני שפג תוקפן. יש החלטות הרות גורל שעומדות להקתבל כמו חיסון ילדים. יש הרבה דברים פרגמטים שעומדים על הפרק. צריך לדון בהן בשקיפות ובצורה עניינית כדי שהציבור ישתף אתן פעולה", אמרה שאשא-ביטון.

"אני קוראת לכנסת להקים את ועדת הקורונה, כדי שנוכל לנהל את הדברים בצורה מסודרת, אחראית, מקצועית ובזמן. מגיעות אלי הרבה מאוד פניות לגבי ילדים. ילד יכול לשבת כשהוא לא מחוסן עם המשפחה מחוץ למסעדה, אבל לא בפנים. אף אחד לא מבין מה ההגיון הרפואי שעומד מאחוריהן. הסבר רפואי הגיוני אין באירוע הזה. למשל, רק הורים מחוסנים יכולים ללוות את הילדים לתוך הגן. יש בלבול נוראי בציבור, אין שום דיון מקצועי רפואי שיהיה אפשר לנהל את הדברים בצורה עניינית. בואו נקים מחדש את ועדת הקורונה ונחזור לנהל את האירוע בצורה תקינה", הוסיפה.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, השיב לשאשא ביטון: "הוועדה שלך היתה לעומתית כנגד כל מומחי משרד הבריאות. לא נחזור על זה. אם תסכימי שבראש הוועדה יהיה נציג של הליכוד, אני אומר שנקים אותה עכשיו. בהתנהגות שגויה, תוך חודשיים מדינת ישראל במקום אחר. לכן אנו מבקשים להקפיד על ירידת התחלואה. זה הדבר המרכזי. הסכנה העיקרית היא של כניסת וריאנטים מנתב"ג וממעברי הגבול. ביום ה' עוד שבוע נהיה בתו ירוק ללא מגבלות. בעוד שלושה שבועות מהיום נוריד את מגבלות הקורונה לחלוטין אם הנתונים ימשיכו לרדת".

"אני לא יודע אם נבטל את התו הירוק עוד שלושה שבועות. יתכן שזה יקרה עוד שלושה שבועות או חמישה שבועות. אם נגיע למסקנה שזה אפשרי נבטל את התו הירוק. לא נפסול זאת", הוסיף קיש.