פרדס חנה כרכור נמצאת בימים האחרונים בכותרות, והפעם לא מדובר בחיי התרבות ביישוב אלא בהתפרצות כמעט יחידה במינה ברחבי המדינה של קורונה. עם עשרות מאומתים בימים האחרונים, מתוך מספרים נמוכים מאוד ברחבי המדינה, היישוב בולט מאוד ותופס כותרות שליליות. למעריב נודע כי גורמי רפואה שעובדים ביישוב מתמודדים בזמן האחרון עם עומסים גדולים, הנובעים בין היתר גם מטיפול הקשור להתפרצות, אך גם כמובן משילוב של מחלות עונתיות שכולנו ערים להן בתקופה האחרונה. 

הגר פרי יגור, ראש המועצה המקומית, פנתה היום (שלישי) לתושבי העיר וניסתה להרגיע את המצב. "כולנו ערים לשיח הציבורי", אמרה, "לכותרות שכולנו רואים בכלי התקשורת השונים. חשוב לי להגיד לכם כאן כמה מילים, כמה עובדות וגם להעמיד דברים בפרופורציה. כיום בפרדס חנה כרכור יש 50 מאומתים ובערך כ-600 מבודדים. הסיפור החל עם תלמיד מאומת מכיתה י' באחד מבתי הספר. כעבור יממה ראינו כבר 6 מאומתים, אחרי יממה נוספת כבר ראינו 12 מאומתים. כבר באותו יום התכוננו והעמדנו שם ניידת דיגום, באותם רגעים גם זיהינו שיש הדבקה בבית ספר אחר, גם באותה שכבת גיל. הקמנו גם שם ניידת דיגום". 

פרי יגור מנסה בימים האחרונים להעביר מסרים של פרופורציה למרות הנתונים, שנראים על פניו קשים ביותר. כל זאת, על רקע השיח ברשתות החברתיות שמאשים מתנגדי חיסונים שגרים ביישוב. "עברנו שלושה גלים בשנה החולפת, בכל אחד מהגלים האלה – נתון של 50 מאומתים היה ירוק בהיר במסגרת הרמזור. אז נכון, הגענו כבר למינימום של נדבקים ברחבי המדינה, וגם כאן בפרדס חנה כרכור, כשזה עולה פתאום מאפס מאומתים ל-17 ומכפיל אז מן הסתם שהגרף עולה ועולה ואנחנו היום נמצאים בצבע כתום. אבל חשוב לי להגיד ש-50 מאומתים, ש-40 מהם הם תלמידי כיתות י', הנתון הזה הוא 0.09% מהאוכלוסייה ביישוב". 

"גם את זה חשוב מאוד להגיד", היא הדגישה, "כי בזמן שיש לנו 13 כיתות מבודדות בבית, יש לנו עוד 260 כיתות שעובדות כרגיל. ובזמן שיש לנו שלושה גנים סגורים עם ילדים וההורים שלהם שצריכים להיות בבית, יש לנו עוד 76 גנים שעובדים כרגיל". 

ראש המועצה המקומית קראה למקבלי ההחלטות במשרדי הממשלה השונים לקצר את ימי הבידוד. "זה בעצם החיים שלנו – חיים של שגרה מול חיים של שגרה וקורונה. אני קוראת מפה למשרד הבריאות, משרד החינוך, אם יש משהו שאפשר לעשותו, במיוחד ראינו את זה בגני הילדים, אם אפשר לקצר את זמן הבידוד בבית זה יועיל לכל המערכת", אמרה פרי יגור.