חוזרים לשגרה? הממשלה תתכנס הלילה (חמישי) בכדי לאשר את כניסתם של ילדים ונוער למקומות בילוי, שבשל גילם הצעיר אינם יכולים להתחסן נגד הקורונה. כך דווח ב"וואלה!". כאמור, הילדים יוכלו להכינס ללא תעודת "התו הירוק", אך עליהם לעבור בדיקת קורונה שלילית כתנאי סף.

בנוסף, חילי טרופר, שר התרבות והספורט, הודיע הערב (חמישי) כי שר הבריאות אישר מתווה שיגדיל את תפוסת הקהל באולמות התרבות ובמגרשי הספורט.  המתווה כולל היתר ״הופעות עמידה״, בסמוך למקום המסומן אליו הצרכן קנה את הכרטיס. "״כשבועיים לאחר הפתיחה הראשונה אנו ממשיכים בפתיחתנו הבטוחה ומרחיבים את כניסת הקהל לאולמות התרבות ולמגרשי הספורט. זהו צעד נוסף במאבק שעוד ימשיך עד שנגיע למספרים הרצויים". 

המתווה, שעליו סיכמו משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט , לפי ההודעה לתקשורת, ייראה כך:
אולמות בחלל סגור:

  • באולם המכיל עד 10,000 מקומות - יוכל להכנס קהל עד 75 אחוזים מתפוסת המקום עד למספר גג של 500 צופים.
  • באולם מעל 10,000 מקומות - יוכל להכנס קהל עד 30 אחוזים מתפוסת האולם עד למספר גג של 1,000 צופים.

אצטדיונים ומתחמי הופעות בחלל פתוח:

  • במתחם המכיל עד 10,000 מקומות - יוכל להכנס קהל עד 75 אחוזים מתפוסת המקום עד למספר גג של 750 צופים.
  • במתחם המכיל מעל 10,000 מקומות - יוכל להכנס קהל עד 30 אחוזים מתפוסת המתחם עד למספר גג 1,500 צופים.

בנוסף, באולמות התרבות ובמגרשי הספורט תותר הגשה של אוכל למקומות הישיבה של הקהל ע״י מלצרים. למתחמי התרבות בהם הקהל יושב ליד שולחן אוכל, תינתן האפשרות לבחור בין המתווה הנ״ל לבין הצמדה למתווה התפוסה בגני האירועים.

במשרד הבריאות הבהיר כי ישקול סבסוד בדיקות קורונה במידה ויהיה קושי לאולמות האירועים ולמקומות השונים לממן זאת. כזכור, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התראיין אתמול ב-103FM, ואמר שייתכן וימליצו על הטלת סגר רביעי לפני הבחירות: "אני לא בטוח שאת ההחלטה בנושא לא נצטרך לקבל לפני הבחירות. נצטרך לראות בשבועיים הקרובים מהם הנתונים ובהחלט יכול להיות שנמליץ על אפשרות כזו לפני הבחירות, זה תלוי ברמת התחלואה".

אפליקציית התו הירוק (צילום: צילום מסך)
אפליקציית התו הירוק (צילום: צילום מסך)

בתוך כך, ביום ראשון תיכנס לתוקפה הפעימה השלישית בתוכנית היציאה מהסגר של משרד הבריאות במתווה התו הירוק. במערכת החינוך, בנוסף לקיים כיום, יתאפשרו לימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות בהן 70% מחוסנים ותכנית מגן חינוך.

המסעדות ובתי הקפה יתירו ישיבה גם בפנים וגם בחוץ בבתי קפה ומסעדות, באמצעות התו הירוק. מי שלא יהיה ברשותו את תעודת התו הירוק יוכל לשבת בחוץ בהתאם לכללי התו הסגול. בנוסף, תתאפשר פעילות מלאה של בתי המלון (כולל חדרי אוכל), גני אירועים, אטרקציות וכנסים באמצעות התו הירוק, ומגבלת ההתקהלות תעמוד על 20 איש בפנים ו-50 בחוץ (מלבד בערים אדומות שבהן תישאר המגבלה של 10:20).