משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו הערב (שלישי) כי ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי, הפרופ' רוני גמזו, לבטל את ההכרזה על על הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונת מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים כאזור מוגבל, נוכח השיפור בנתוני התחלואה. ההחלטה תיכנס לתוקפה לאחר פרסומה ברשומות.

פעולות המשטרה לאכיפת תקנות הסגר. צילום: דוברות המשטרה

כאמור, לאור נתוני התחלואה המעודדים של הערים האדומות, ביקש אתמול פרופ' גמזו להסיר את הסגר על הערים והשכונות הללו אף על פי שיש חשש מתחלואה חבויה על פי שיעור בדיקות חיוביות וכמות הבדיקות, ואתמול כבר הוחלט לבטל את ההכרזה על היישוב רכסים כאזור מוגבל. בכך, למעשה, רק שכונת רמת שלמה בירושלים תיוותר תחת המגבלות. 

"רואים ירידה בתחלואה בכל המגזרים", אמר גמזו. "ראינו גם ירידה משמעותית מאוד בערים האדומות, שחשבנו והערכנו שיוביל אותן להיות כתומות, אך הארכנו בכל זאת את הסגר בעוד מספר ימים כי חשבנו שכך בטוח יותר עבור כולנו, ואכן ראינו יציאה של רכסים, לאחר מכן ביתר עילית ומודיעין עילית, והיום בבוקר גם בני ברק ואלעד כולן יורדות מהאדום אל הכתום וזו בשורה חסרת תקדים, כל הכבוד לרשויות המקומיות ולתושבים". 

"זה לא אומר שזה זריקת הרגעה, צריך להמשיך לנהל את התחלואה, עושים סקרים כלליים במגזרים ומסתכלים על כל עיר ועיר, לא רק על הצבע, על יחס ההכפלה, שיעור הבדיקות החיוביות. בשיא המגפה רוב הערים בישראל היו באזור האדום ולאט לאט נעו למקדם הכפלה נמוך מ-1, כלומר נסיגה בתחלואה", הוסיף.

כזכור, קבינט הקורונה שהיה אמור להתכנס היום ולדון בתמונת מצב התחלואה בקורונה אחרי יישומו של השלב הראשון בתוכנית היציאה, נדחה למחר לבקשת גורמים מקצועיים במשרד הבריאות. עם זאת, גורם אחר בקבינט הקורונה הבהיר ל"מעריב" כי "השלב השני לא קרוב, אנחנו עוד לא שם".