נתונים מעודדים? ברקע התכנסות קבינט הקורונה הערב (שלישי) ונוכח השיח הסוער בעד ונגד פתיחת בתי הספר והגנים, פרסם משרד החינוך את התפלגות הנתונים על אודות מצב התחלואה בקורונה במוסדות הלימוד. לפי הנתונים, בכמחצית מבתי הספר היסודיים נמצאו חולי קורונה מאומתים, אולם ב-94% מגני הילדים לא אובחן ולו חולה אחד.

כמו כן, הנתונים מעידים כי ברוב מכריע של מוסדות החינוך, הן בגנים והן בתי ספר, ישנה כמות תחלואה נמוכה יחסית בקורונה. זאת כאמור, כאשר ב-18,698 גני הילדים בכל הארץ לא נמצאו חולים מאומתים. 

עוד נציין כי ב-1,572 בתי הספר היסודיים שנבדקו לא נמצאו כלל חולים, ובתוך כך רק בשמונה אחוזים מהמקרים נמצאו יותר מחמישה חולים מאומתים באותו המוסד. גם בבתי הספר העל יסודיים עולים נתונים דומים, כאשר כ-45% מבתי הספר הללו, 968 מוסדות חינוך, לא נמצאו כלל תלמידים המאומתים כחולים בקורונה.

קורונה - חיטוי בית ספר, ארכיון (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קורונה - חיטוי בית ספר, ארכיון (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, שר החינוך, יואב גלנט, התייחס במהלך השבוע לביטול בחינות המיצב שנגרם עקב מגבלות הקורונה וטען כי "שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית, ובהתאם לכך אנחנו פועלים. ההחלטה שלא לקיים את מבחני ההערכה החיצוניים הבית ספריים, וכן ההשקעה שאנו מבצעים בקפיצת המדרגה הדיגיטלית של מערכת החינוך, מהוות ביטוי מייצג למדיניותנו זאת". עוד הדגיש שר החינוך בדבריו: "ברור לכל כי גם לאחר חזרת מוסדות החינוך לפעילות, נידרש לתת מענה לפערים שיווצרו הן בהיבט הפדגוגי והן בהיבט צורכי הפרט, ואנחנו נערכים לכך מבעוד מועד".