אווירת חירום במערכת הבריאות: שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ומנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, הודיעו היום (רביעי) בהודעה משותפת כי פראמדקים יגויסו באופן מיידי לעבודה בבתי החולים, על מנת לתגבר ולסייע לצוותים הרפואיים הקיימים. 

ההודעה התקבלה על רקע פרסום נתוני התחלואה, העולים באופן מדאיג, עם כ-6,800 נדבקים חדשים במהלך היממה האחרונה, ועלייה של 24 מתים מהמחלה. בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו קרא אתמול להחלת "צו 8" על רופאים פרטיים, שיאפשר לקרוא להם לעבוד בבתי החולים גם נגד רצונם.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

ד"ר דב גפל, רופא בגמלאות שהתנדב לחזור לעבוד בבית החולים ברזילי בשל המצב, אמר בראיון לגלצ הבוקר כי "בבתי החולים יש מגוון תפקידים הקשורים לטיפול בתחלואה יומיומית. המטרה של ההחלטה הזו היא לאפשר לרופאים צעירים לעבוד במחלקות הקורונה". 

בעת האחרונה נשמעים קולות מודאגים בנוגע למצבה של מערכת הבריאות הישראלית, ומוכנותה להתמודד גם עם העומס שצפוי להיווצר בשל טיפול בנגיף הקורונה בשילוב שפעת החורף. 

חיסון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
חיסון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בתחילת החודש, הזהיר ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מפני עומסים חריגים במחלקות הפנימיות: "יש קושי להתמודד עם גלי החולים הקשים והתמותה מהווירוס עולה ועולה. מעל לאלף אנשי צוות רפואי נדבקו בנגיף ומעל לאלפיים שוהים בבידוד, והשאר מנסים לעמוד בפר ולטפל בחולי הקורונה וגם בשאר החולים".