חדשות מעודדות? מהמרכז הרפואי הדסה נמסר היום (חמישי) שלושה חולי קורונה ראשונים טופלו במסגרת ניסוי בנוגדנים מבוססי פלסמה, המשותף למרכז הרפואי ולחברת קמהדע הישראלית. במסגרת הטיפול. המחקר, שאושר ע"י משרד הבריאות, מקיף מספר בתי חולים בארץ, ובמסגרתו ניתן טיפול המבוסס על מוצרים שבודדו וטוהרו מפלזמה של תורמים שהחלימו ופיתחו רמה גבוהה של נוגדנים נגד הנגיף.

שלושת החולים הראשונים שטופלו במסגרת המחקר הדגימו הטבה קלינית מהירה ושוחררו לביתם. בתוך כך, ד"ר אסא קסלר, רופא במחלקת הקורונה ובפנימית א' בהדסה עין כרם, ציין כי "בהתאם למתווה המחקר הקליני שאושר, החולים שמקבלים את הטיפול הם כאלה הסובלים מדלקת ריאות בגלל הנגיף. לפי שעה ולמרות שאנו בתחילת הדרך אנחנו מאוד מעודדים מהתוצאות".

נתניהו מסמן מטרה בדרך לחיסון לקורונה. צילום: לע"מ

 
חברת קמהדע דיווחה על תחילת גיוס החולים, ועדכנה כי במבחן ניטרול הווירוס נצפתה פעילות מעודדת של המוצר. עוד מסרו כי החברה מתכננת להמשיך בניסוי ולבחון אותו כטיפול מניעתי פוטנציאלי למחלת הקורונה, בקרב מתנדבים בריאים בקבוצות סיכון, במחקר קליני שייערך נפרד .

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, שהיה בין יוזמי איסוף הפלסמות מחולי קורונה שהחלימו, אמר: "מזה שלושה חודשים שבהדסה נאספו, למרות התנגדות התחלתית של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, תרומות פלסמה מחולי קורונה אחרי שאלו החלימו, בסיוע ארגון "יד אברהם" ומנהיגי העדה החרדית. הם נבדקו והיו שליליים לווירוס ובעלי רמת נוגדנים גבוהה בדמם. את תרומתם אסף בנק הדם במרכז הרפואי, והעבירן יחד עם מנות שנאספו על ידי מד"א אל חברת קמהדע, שם הופקו הנוגדנים המתאימים לטיפול הניסיוני שמעורר תקוות רבות בארץ ובעולם כולו". 

עוד הוסיף כי "אנו גאים להיות לא רק מעבדת בדיקות הקורונה העסוקה והאפקטיבית ביותר בישראל, אלא גם בית החולים האוסף מעשרות של מחלימים את הפלסמות שהם תורמים, על מנת לקיים מצוות ערבות הדדית ולהציל חולי קורונה מהתדרדרות למצוקה נשימתית וממוות".