משרד הבריאות פרסם הערב (רביעי) נתונים עדכניים ביחס להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. נכון לרגע זה, ישנם 14,498 חולים מאומתים, בתוכם 141 המוגדרים במצב קשה, בהם 106 מונשמים. כמו כן, מספר קורבנות הנגיף עלה ל-189. 

כמו כן, פרסם המשרד כי מספר החולים המוגדרים קל עומד עתה על 8,834, מספר החולים שמצבם מוגדר בינוני עומד על 119. מהתפרצות הנגיף בארץ, החלימו סך הכל 5,215 בני אדם. 

מוקדם יותר היום, נמסר ממחלקת הקורונה הייעודית הבית החולים ״סורוקה״ בבאר שבע כי הבוקר נפטרה אישה בת 95 שחלתה בנגיף. המנוחה סבלה ממחלות רקע רבות ומצבה הנשימתי התדרדר במהלך הלילה, כך שלאחר מספר ימי אשפוז במרכז הרפואי, נאלצו הרופאים לנתקה ממכשירי ההנשמה ולקבוע את מותה.

נתוני משרד הבריאות 22.04.2020 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 22.04.2020 (צילום: משרד הבריאות)

כמו כן, מהמרכז הרפואי "שהם" פרדס חנה - מחלקת כתר לטיפול בחולי קורונה עדכנו בשעות הבוקר כי אמש נפטר אדם בן 85 שנשא את הנגיף. מדובר בחולה שהגיע מבית האבות יוקרה ביבניאל והתאשפז ב-7.4. בנוסף, בשעות הערב הועברה להלל יפה בחדרה מטופלת שהתקבלה גם היא ב-7.4 מבית האבות יוקרה ביבנאל וכן התקבלה מטופלת בת 69 מבית האבות נוף כנרת. 

כעת מאושפזים במחלקה 28 מטופלים.ממחלקת הקורונה במרכז הרפואי ״מעייני הישועה״ בבני ברק נמסר כי במהלך הלילה, נפטר בבית החולים גבר כבן 79 שנשא את הנגיף וסבל ממחלות רקע מרובות. כמו כן במחלקת ״כתר״ לטיפול בחולי הנגיף מאושפזים 39 חולים מאומתים - 11 במצב קשה, מתוכם 7 מונשמים, 10 במצב בינוני ו-18 במצב קל. 

קורונה בישראל: עמדות בדיקה (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
קורונה בישראל: עמדות בדיקה (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

בתוך כך, משרדי הבריאות והתחבורה יצאו בהודעה משותפת בנוגע לתנאים שנקבעו להפעלת מערך שיעורי הנהיגה ומבחני הנהיגה המעשיים. במתווה פורטו כללי הזהירות שיש לנקוט, ביניהם הגבלת גיל המורים, הבוחנים והנבחנים, והתרת השתתפות ושיעורים במבחנים למי שטרם מלאו לו 67. הוראות נוספות נוגעות להגבלת כמות אנשים בכל מפגש, אי קיום מגע פיזי בין המורה והתלמיד או הנבחן, חבישת מסיכה ועטיית כפפות לאורך כל משך השהות המשותפת וכן הלאה. 

בנוסף, תוצב בין בין המורה לתלמיד מחיצת ניילון, הנמתחת מקדמת הרכב ועד למושב האחורי, מגובה התקרה ועד לקו הכתפיים באופן שיחצוץ בין פניהם של המורה והתלמיד אך יאפשר התערבות של המורה בהיגוי בצורה בטיחותית במידת הצורך.
 
על מנת לוודא את קיום ההנחיות, מפקחים מטעם רשות הרישוי יבצעו פיקוח, אשר נועד להבטיח את קיום ההנחיות ולהגדיל את המודעות לחשיבות הנקיטה באמצעי הזהירות בעת הזו.

כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות וצוות משרדו קיים הלילה שיחה עם כלל הצוותים המנהלים בתי החולים הציבוריים, הנוגעת להמשך ההתמודדות המשותפת עם הקורונה. הישיבה נסובה על תרחיש הייחוס לאירוע המגיפה, ועל הצעדים והפעולות שייעשו בבתי החולים לחזרה הדרגתית לשגרת פעילות בצל הקורונה.

קורונה - שאלות ותשובות