במשך שעות ארוכות נמשכו אחר הצהריים והערב (רביעי) עימותים בין שוטרים לעשרות צעירים ברחוב יפת ביפו. חלק מהצעירים התגודדו והבעירו צמיגים ופחי אשפה והמקום נראה כזירת קרב. כוחות גדולים של משטרה ניסו להפסיק את המהומות שהתמקדו ברחוב יפת שנסגר לתנועה ונמשכו לאחר מכן ברחובות קטנים סמוכים בשכונת עג'מי, אבל הרוחות ביפו סוערות.

"יש כאן התפרצות של זעם, אחרי אירועים של אלימות נגד צעירים ערבים ביפו. זה לא התחיל היום", טען חבר מועצת עיריית תל אביב, עו"ד אמיר בדראן, המתגורר באזור. "יפו עוברת ימים קשים והיום עוד אירוע מצער שבו הותקפו תושבים צעירים. נשים ומבוגרים", אמר עו.ףד בדראן – "גם אם היתה הפרה כלשהיא מצדם אין שום הצדקה בעולם לאלימות המשטרתית הבלתי מרוסנת שהופעלה נגדם ולכל עבר".

לדבריו, המשטרה אכן חשובה והיא חשובה במיוחד בימי קורונה קשים אלו, להשליט סדר וביטחון. אבל אלימות מצד שוטרים הביאה להתלהטות היצרים ברחוב היפואי. הוא ציין שעוד לפני פרוץ המהומות הוא שוחח ע קצינים משטרה ביפו וביקש לשחרר את הצעירים שנעצרו ולהעמיד לדין את השוטרים שהשתמשו לכאורה באלימות. "בינתיים, הרחוב לא שלט ביצריו וכל נסיונותיי ונסיונות הבוגרים האחראים לא הצליחו לעצור את ההתפרצות ופורקן הזעם. אני מתפלל שזה ייגר מהר, שהילדים ישובו לביתם מייד ושיתברר שהכל היה חלום בלהות שחלמתי ב-1 באפריל".

מפקד מרחב יפתח, נצ"מ חיים בובליל, סיכם את האירועים:

נצ"מ חיים בובליל על הפרות הסדר ביפו, קרדיט: דוברות המשטרה

כאמור, ההפגנה התקיימה בהשתתפות עשרות משתתפים, כמחאה על כוונת המשטרה להיכנס לבית בו שהה מפר בידוד. חלק גדול מהמשתתפים הבעירו צמיגים, השליכו חפצים לכל עבר, ופגעו בשוטרים שהגיעו למקום בעקבות ריבוי המשתתפים והפרות הסדר במקום. השוטרים עוסקים כעת בהפסקת הפרת הסדר האלימה. המהשטרה משתמשת ברימוני הלם נגד המפגינים. המשטרה עצרה לחקירה בתחנת המשטרה ארבעה חשודים בגין הפרת הסדר ותקיפת שוטרים, ולמפר הבידוד נרשם דו"ח בגין הפרת הצו.

בתוך כך, המשטרה הודיעה כי עד כה חולקו 5,873 דו״חות בגין הפרת הנחיות הסגר שהוטלו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. 4,185 דו"חות ניתנו לאזרחים בשל יציאה למרחב ציבורי למטרה או פעולה בניגוד להנחיות משרד הבריאות, 781 דו״חות לשוהים במקום אסור, 344 דו״חות בגין סירוב להתפזר מהתקהלות, 308 דו״חות למפעילי עסק בניגוד להוראות ו-80 דו״חות בגין תפילה עם אדם אחד או יותר.

נתונים נוספים מצביעים על 5,296 ביקורי פתע למבודדים בית היום ו-62,408 בסך הכל, 42 חקירות על הפצת שמועות כזב, 135 חקירות נגד מפרי בידוד ו-73 צווי סגירה לעסקים עד כה.