במסגרת המאמצים להשיב ארצה אלפי ישראלים שנתקעו במדינות שונות בחו"ל, הודיע אתמול משרד החוץ כי חברת ישראייר צפויה להוציא היום שתי טיסות לרומא ולמילאנו ולהשיב ארצה את הסטודנטים והאזרחים שמבקשים לעזוב את המדינה מוכת הקורונה.

ישראייר הודיעה כי תחזיר בחזרה לאיטליה את התושבים הזרים שרוצים לשוב למולדתם. הצורך להשיב ארצה את הישראלים הרבים נעשה במרוץ נגד השעון, בשל העובדה כי מדינות רבות צפויות לסגור את גבולותיהן כבר בימים הקרובים.

בישראייר ציינו כי הטיסות מאיטליה מצריכות היערכות מיוחדת, הכוללת קבלת אישורים חריגים וחליפות מיגון לאנשי הצוות, חיטוי מיוחד למטוסים החוזרים לארץ וחלוקה מראש למושבים של מים וכריכים, על מנת לצמצם את המגע של הצוות עם הנוסעים. היום הודיעה ישראייר כי טיסות החילוץ, שהחלו אתמול מאודסה, זאגרב, בוקרשט וקייב, יימשכו גם היום.

בינתיים ממשיכים במשרד החוץ לנסות למצוא פתרון ל־23 הישראלים שלא הצליחו לחזור לארץ בימים האחרונים מלימה. בשגרירות ישראל בפרו בודקים אפשרות להחזירם לארץ באמצעות חברה גרמנית.

משרד החוץ הישראלי שב אתמול וקרא לכלל הישראלים השוהים בחו"ל ומנסים לחזור ארצה לעשות זאת בהקדם האפשרי. "אנו מודעים לכך שקיים קושי רב בהשגת כרטיסים לטיסות, וכי לעתים המסלולים אינם נוחים. עם זאת, ישנן עדיין חברות תעופה הממשיכות לטוס, כאשר יש להתעדכן עצמאית מול חברת התעופה הרלוונטית", מדגישים במשרד החוץ.

משרד החוץ ונציגויות ישראל ברחבי העולם מגבשים תמונת מצב של סגירת גבולות אוויריים ויבשתיים והגבלת טיסות בינלאומיות במדינות השונות. תמונת המצב המעודכנת נמצאת באתר משרד החוץ וברשתות החברתיות של המשרד. יש לקחת בחשבון שהנתונים משתנים כל הזמן ומתעדכנים על פי המידע שמגיע למשרד החוץ בזמן אמת. כל הפרטים העדכניים נמצאים באתר: www.gov.il/he/departments/news/international_borders190320.

זאת ועוד, אתמול פנה משרד החוץ לממשלת תאילנד וביקש לפטור את הישראלים שעוברים דרך בנגקוק בדרכם לישראל מהצורך להציג אשרת שהייה ואישור רפואי לבדיקת קורונה שלילית. צעד זה עשוי לפתור בעיה קשה עבור מטיילים רבים מהמזרח שמעוניינים להגיע לארץ דרך בנגקוק. נכון לאתמול ניתן היה לעשות זאת באמצעות חברות התעופה טורקיש, אירופלוט ואתיופיאן.

בתוך כך, בעקבות בקשה של הממשלה, הודיעה אתמול חברת אל על כי היא נערכת להוספת טיסות חילוץ של ישראלים מרחבי העולם.