מתי כספי, האמן, היוצר והמוזיקאי המחונן, שוחח הערב (חמישי) עם איריס קול בתכיתה ב-103FM, זאת על רקע שיריו החדשים, אשר נוצרו בשיתוף פעולה עם היוצר דני רובס, והתבטאויותיו השנויות במחלוקת לגבי נגיף הקורונה.

כספי אמר כי המסיכה "מקשה עלינו את הנשימה, ואנחנו נושמים את האוויר המלוכלך שאנחנו קולטים", והשווה את הדבר לסגירת החלונות בעת שינת לילה.

הזמר בחר להקביל את המגיפה, אותה סירב לכנות "מגיפה" וקרא לה "שפעת", ללא אחר מאשר שמשון הגיבור: "שמשון הגיבור היה גיבור כל עוד מחלפותיו היו על ראשו, אבל ברגע שסיפרו אותו כוחו אבד לו. ככה גם הווירוס - אם לא ידברו עליו הוא ייאבד מכוחו, הוא לא יהיה, לא יהיה קיים".

בגלל שחלה בקורונה, כספי לא קיבל את מנות החיסון. עם זאת, הוא הוסיף כי גם אם היה יכול, "לא הייתי מתחסן. מפני שההיגיון שלי בא קודם, אחרי כן הקורונה. אני אתן לך דוגמה להשוואה, זה החיסון היחידי שלא חקרו אותו וניסו אותו באותה דרך פשוטה שלוקחת 5 או 10 שנים. החיסון הזה הוא ניסוי על בני אדם, כשאני הייתי קטן וחוסנתי לכל מיני מחלות, חוסנתי רק פעם אחת ולכל החיים".

היוצר קבל על מה שנראה בעיניו כחוסר היגיון: "איך זה יכול להיות שמאפשרים לשבת במסעדות ובתי קפה ואז הווירוס לא יתקוף, ואז שנקום נצטרך לשים מסיכה?".

הוא טען כי ברגע שהבין" את האבסורד הזה הבנתי שעובדים עלינו, ואז הבנתי שזה הולך ומידרדר מבחינת ה'אלוהים החדש', התקשורת, שחדר לתמונה שעל המסך בעצם".

למרות זאת, הוא הבהיר כי בעיניו יש "קבוצות הסיכון - מעשנים כבדים או בעלי מחלות רקע ו/או בעלי מחלות רקע שהמערכת החיסונית שלהם כמעט ולא מתפקדת. אם האנשים האלה יחטפו את השפעת הזו זה בדיוק כמו אדם חולה איידס שאין לו מערכת חיסונית בכלל ולכן נזלת הכי פשוטה מעמידה אותו בסכנת חיים. אבל אדם שהמערכת החיסונית שלו בסדר, נורמלית, יעבור את זה, אם הוא לא מעשן יקרה לו מה שקרה לי. שלושה ימים התקשיתי בנשימה, לא אשפזתי את עצמי ולא לקחתי שום תרופה אלא דבר טבעי ואז חשתי הקלה".

בסוף דבריו, הבהיר כספי כי הוא "הולך בעקבות החופש" ולכן עבר לאיטליה, ולמרות העובדה שהוא כותב ויוצר בעברית, הוא יחזור לישראל רק שיתנהלו כאן "בדומה ל-2018", כלשונו.