טיסה של 45 דקות משדה התעופה בן־גוריון והגענו לפאפוס, עיר החוף שבחלק הדרום־מערבי של קפריסין. מלון Anassa, הנמצא במרחק נסיעה של כ־50 דקות מנמל התעופה בפאפוס, שייך לקבוצת מלונות היוקרה Thanos Hotels & Resorts שבבעלות משפחת מיכאלידס.

המלון הפסטורלי, שבתחילת אפריל פתח את עונת התיירות, נחשב לאחד ממלונות הספא היוקרתיים באירופה. הוא ממוקם בתוך גנים רחבי ידיים עם מטעי זיתים ובוגנוויליה, ובעל רצועת חוף פרטית. המלון, שבו כנראה מאמינים בכך שהפרטים הקטנים עושים את ההבדל (כולל העוגיות המדוגמות בארוחת הבוקר), בנוי כקומפלקס של מספר מבנים שעוצבו על ידי מעצבת הפנים הפריזאית ז'ואל פלאו. המחירים מתחילים מ־395 אירו לאדם ללילה בחדר זוגי. מי שמעוניין (וגם מסוגל לשלם) יכול להתפנק בווילה עם בריכה פרטית.

מלון Aanassa בקפריסין (צילום: אילנה שטוטלנד)
מלון Aanassa בקפריסין (צילום: אילנה שטוטלנד)

העלות: כ־5,000 אירו ללילה לווילה בת שלושה חדרי שינה; כ־7,000 אירו לוילה בת חמישה חדרי שינה. "בשנה שעברה, שנת הקורונה, במלון שלנו הייתה העונה הטובה ביותר מזה 25 שנים", אומר סבסטיאן וורסט, מנכ"ל המלון. "גם עכשיו אני מצפה לעונה מוצלחת. מי שנוהג לרוב לפקוד את המלון שלנו הם תיירים בריטים, רוסים וישראלים. אם המלחמה בין רוסיה לאוקראינה תימשך, לא בטוח שנראה את כל התיירים מרוסיה. אבל לרבים מהם יש כבר הזמנות למלון לחודשים הקרובים. חלק מהם בכלל גר מחוץ לרוסיה. מי שכן גר ברוסיה יוכל למשל להגיע לכאן דרך תל אביב, מפני שכרגע מדינות האיחוד האירופי סגרו לרוסיה את המרחב האווירי. תיירות מאוד תלויה בטיסות. עד עכשיו למשל לא היו טיסות ישירות מצרפת לפאפוס. השנה יש טיסות, ואנחנו כבר רואים הזמנות של תיירים צרפתיים. כמו כן, אנחנו מנסים לעורר את השוק האמריקאי. לאמריקאים מאוד רחוק לטוס לפאפוס. אבל אמריקאים רבים נוהגים להגיע לישראל, אז אולי הם יוכלו מישראל להגיע אלינו".


בשטח מלון Anassa נמצא גם הספא המפורסם, Thalassa Spa, בעל קונספט ייחודי של בית מרחץ רומי המציע שלל טיפולים המבוססים על המוצרים של המותג הבינלאומי היוקרתי Augustinus Bader. למשל טיפול יופי וזוהר של כשעה, שבו יספיגו לעור הפנים סרומים, קרמים ויקנחו במסכה של המותג, יעלה 195 אירו. במלון גם מועדון ילדים ומגוון מסעדות, ביניהן מסעדת הגורמה הרומנטית Basiliko בסגנון פיוז'ן אסיאתי, מסעדת הטברנה Pelagos ומסעדת Helios היוקרתית.

ידידותי לכלבים קטנים


בצדה השני של פאפוס נמצאים שני מלונות נוספים של הקבוצה: Almyra ו־ Annabelle המשקיפים על נמל פאפוס. אם בוחרים במלונות הללו, מרחק הנסיעה אליהם משדה התעופה של פאפוס הוא כרבע שעה.

מלון Almyra עבר לאחרונה שיפוץ נרחב בהשקעה של 4 מיליון אירו (החל מ־179 אירו לילה לאדם בחדר זוגי). המלון ממוקם צמוד לחוף הים, יש בו מספר בריכות חיצוניות ופנימיות, ספא מפואר, והוא מתאים במיוחד למשפחות. השנה הוקם בו מועדון ילדים בהשקעה של מעל מיליון אירו. המלון אף ידידותי לכלבים. בחדרים ייעודיים יש מיטה לכלבים, מוצע גם תפריט רום־סרוויז עבור ההולכים על ארבע, וישנו גם פארק מיוחד עבורם. אבל יש כמה תנאים: הכלבים שיכולים להגיע למלון חייבים להחזיק ב"דרכון" אירופאי ומשקלם אמור להיות לא יותר מ־10 ק"ג. המנכ"ל הישראלי של המלון, ראדו מיטרוי, מספר שלהבדיל ממדינות רבות שבהן ענף התיירות קרס בימי הקורונה, דווקא השנים הללו היו הטובות של המלון. "האיים יותר מבודדים, אין צפיפות, הקורונה אצלנו פחות הורגשה, ורוב הזמן יכולנו לעבוד", הוא אומר. "גם קיבלנו שווקים שלא היו מגיעים אלינו בדרך כלל: תיירות מסקנדינביה, מצרפת וגם ראינו הרבה תיירות מקומית. לעומת זאת, השווקים המסורתיים, כגון השוק האנגלי, הגרמני והרוסי הגיעו במספרים זניחים בקורונה".

סיור ביקבי בוטיק בפאפוס (צילום: אילנה שטוטלנד)
סיור ביקבי בוטיק בפאפוס (צילום: אילנה שטוטלנד)


מיטרוי מציין ששארם א־שייח וטורקיה כן מהווים סוג של תחרות עבור המלון מבחינת התייר הישראלי, אך אינו מתרגש במיוחד מכך. "לשארם מגיעות בדרך כלל משפחות עם ילדים. אני מאמין שבגלל תחושת הביטחון לא נאבד השנה הרבה לקוחות לטובת שארם, כי כאן אנשים מרגישים בטוח", הוא אומר. "כן נאבד חלק מהלקוחות לטובת טורקיה, אבל עדיין יש לנו יתרון מבחינת נוחות הטיסה: גם 45 דקות וגם שבע חברות תעופה יטוסו מישראל לפאפוס. לכן אין מה להשוות. כבר עכשיו לחודשי יולי־אוגוסט התפוסה אצלנו במלון מאוד גבוהה".

בצמוד ל־Almyra נמצא מלון Annabelle האלגנטי ששופץ לאחרונה בהשקעה של כ־11 מיליון אירו (החל מ־157 אירו לאדם בחדר). הוא מתאים בעיקר לזוגות, אך לאחרונה נוספו בו גם אופציות הנותנות מענה למשפחות, למשל סוויטות דופלקס בעלות של כ־600 אירו ללילה למשפחה עם שניים־שלושה ילדים. גם במלון זה נמצאים כל הפסיליטיז, כאשר אורחיו ואורחי Almyra יכולים לדלג בין הבריכות ומתחמי הספא שבשני המלונות.

כמה דקות הליכה משני המלונות הללו נמצאת המסעדה הטרדנית החדשה Antasia Beach Club שבבעלות הקבוצה (אוהבי הסושי ייהנו בה במיוחד). רזוואן בורדאה, מנכ"ל Annabelle, מספר שהמסעדה עוצבה על ידי משרד האדריכלים הישראלי ברנוביץ - קרוננברג, ושבזכות עיצובה הייחודי, מיקומה והתפריט שלה היא מהווה מוקד משיכה לתיירים המגיעים למקום.

שלושת מלונות הקבוצה מציעים גם פעילויות ספורט ימי מגוונות לאורחיהם, וישנה גם אופציה להזמין סיורים פרטיים חווייתיים לכפרים שבסביבה, במהלכם בין היתר מבקרים במחלבות ויקבי בוטיק, מכירים מקרוב את תהליך ייצור שמן הזית, וכמובן גם טועמים.
 
הכותבת הייתה אורחת קבוצת מלונות Thanos Hotels & Resorts בפאפוס, קפריסין