בפאנל מיוחד בכנס "Global Investment Forum" באיחוד האמירויות, בהובלת קבוצת הג'רוזלם פוסט וקבוצת המדיה חאליג' טיימס, קבוצת מומחים ממרוקו דנה ביתרונות הייחודים של המדינה כפלטפורמה להשקעה ביבשת אפריקה.

בפאנל, אותו הנחה מוחמד זינאבי, העורך הראשי, של L'Observateur du Maroc, כלל את מונסיף אדרקוי, מנהל מחקרים פיננסים וחיזוי במשרד הכלכלה של מרוקו; מהדי טאזי, סגן נשיא הקונפדרציה הכללית לעסקים במרוקו, וסטיב אוחנה, נשיא המועצה העסקית מרוקו-ישראל.

חברי הפאנל הסבירו כי במהלך שני העשורים האחרונים מרוקו השיקה פרויקטים רבים של תשתיות ופיתוח לוגיסטי,וחיזקה את מעמדה של המדינה כפלטפורמה לייצור ומסחר למשקיעים בינלאומיים, המחפשים מיצוב באפריקה. עסקים מרוקאים מכסים יותר מ-70% ממדינות אפריקה בתחומים אסטרטגיים שונים, כלא זאת בעידוד הסמכות העליונה במדינה, המלך מוחמד השישי.

בנוסף, מרוקו עצמה מספקת סביבה מתאימה להשקעה בזכות התשתית האולטרה-מודרנית שלה, התיעוש המהיר, פיתוח האנרגיה הירוקה וכן הסכמי סחר חופשי שנחתמו עם מעצמות כלכליות גדולות, שחושפים את נכונותה החזקה יותר ויותר של מרוקו למלא את תפקידה כמנוף צמיחה ביבשת ומהווה מין תחנה מרכזית בצומת בין אירופה לאפריקה.

סטיב אוחנה הוסיף כי יזמים ישראלים ימצאו במרוקו אזור אטרקטיבי להשקעה בשל ההון האנושי במדינה, המהווה יתרון תחרותי מרכזי. הוא ציין כי מרוקו מציעה שוויון זכויות והזדמנויות לכל תושביה. "הסכמי אברהם נחתמו, אבל זה לא משנה הרבה אצלנו, כי היחסים תמיד היו כל כך טובים שמעולם לא הרגשנו בהבדלים. העובדה שבישראל יש קרוב למיליון יהודים ממוצא מרוקאי היא גורם שאמור להפוך את היחסים שלנו לחלקים מאוד, קלים ומהנים. המועצה העסקית תשמח לסייע ליזמים ישראלים שבאים להשקיע בכלכלה המקומית".