עם קריסת מערכת החינוך ומקרים חוזרים ונשנים של חרמות ואלימות בבתי הספר, החליטו לילך חפץ ואחמד ג'בארין, שני סטודנטים לתואר שני לעיצוב במכללה למינהל, לעשות מעשה, וחברו יחדיו לפרויקט מיוחד שבו פיתחו משחק המיועד לילדים, שילמד אותם ערכים כמו אהבת הזולת, כבוד ועזרה לאחר.

חפץ וג'בארין הבינו שהם לא רוצים לגדל את ילדיהם בעולם כזה ושצריך להנחיל ערכי שלום ועזרה לזולת כבר בגילים צעירים ובנגישות לכולם – דרך הטלפון. העולם שאליו יתחברו הילדים יהיה בנוי מפיסות פאזל שיהיה אפשר לקנות בחנויות ולהתחבר דרכן למשחק. על כל פיסה כזאת תהיה משימה שונה, למשל הבאת מצרכים לקשיש, עזרה בחציית הכביש, או לשחק בהפסקה עם ילד שמתקשה חברתית.

עיצובי המשחק  (צילום: אחמד ג׳בארין)
עיצובי המשחק (צילום: אחמד ג׳בארין)

הילדים יצטרכו לבצע את המשימה, לצלם אותה ולהעלות אותה למשחק – שם יוכלו לקבל על כך פרסים ולהתקדם. "המשחק נוצר מתוך הצורך להקנות לילדים שנמצאים כבר היום בזמנם החופשי ברשתות, מקום בטוח שבו ייהנו לשחק ותוך כדי יתרכזו במעשים טובים", מסבירים השניים.

המיזם פותח כחלק מפרויקט האקסלרטור בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל שבראשון לציון בהובלת ד"ר גוין סאס. האקסלרטור הוא תהליך פיתוח יצירתיות מיוחד שפותח על ידי סאס, ובו עוברים סטודנטים לתואר שני קורס ביזמות, חדשנות ועיצוב, ותוך כדי מפתחים מיזמים שבסופו מוצגים למשקיעים מצמרת התעשייה.