אם תשובתך למילות השיר "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?" של אריק איינשטיין היא: "מתרגז מהשעון המעורר וחוזר לישון", או כל תשובה דומה, בקרוב תקבל את הפתרון המושלם להתעורר ברוגע. קבוצת בני 17, חניכי מרכז היזמות יוניסטרים בנתיבות, מפתחים מזרן חכם המעיר את המשתמש בצורה המיטבית ביותר ובדיוק בשעה שהוא רוצה. החניכים שמפתחים את האפליקציה, הם פעילים בתכנית של עמותת יוניסטרים, המקדמת יזמות עסקית וחברתית בקרב בני נוער מהפריפריה ומעניקה להם כישורי תעסוקה מתקדמים.

"הפיתוח שלנו הוא מזרן חכם אשר באמצעות צלילים נעימים ורטט מתגבר, יעיר את המשתמשים בצורה כיפית ונעימה יותר. במזרן טכנולוגיה אשר מיועדת להתממשק ב-IOT (אינטרנט של הדברים) במוצרים נוספים בבית כגון אורות וילונות ודוד חשמלי, אשר יכולים להידלק גם כן באמצעות כיוונון מראש. בעתיד נשלב גם טכנולוגיות ניתור שינה להשכמה אידיאלית לכל אדם", סיפרה תימור בן ארויה, בת ה-17 מנתיבות, חניכה בעמותה.

עוד הוסיפה: "הקבוצה שלנו מורכבת מבני נוער בגילי 16-17 מהעיר נתיבות והסביבה. במקום לשבת בים בימי החופש הגדול, אנו עובדים מאד קשה על הפיתוח ולאחרונה אף התחלנו בשיתוף פעולה עסקי עם חברת 'פולירון'". הצצה למזרן החכם של הצעירים: 

המצאתם החדשה של חניכי עמותת יוניסטרים בנתיבות

בני הנוער יציגו את הסטארטאפ שלהם ב–20.7 בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב, במסגרת אירוע הגמר של התחרות הארצית השנתית "מיזם השנה" של עמותת יוניסטרים, בה יוצגו למעלה מ-110 מיזמים חדשניים על ידי אלפי בני נוער מכלל המגזרים. החניכים יציגו את המיזמים שלהם בפני מאות שופטים מבכירי הקהילה העסקית, ההייטק, נציגי ממשלה, כנסת והמגזר הציבורי והחברתי, אשר ידרגו את המיזמים. במידה ובני הנוער מנתיבות יזכו, הם יקבלו מענק כספי משמעותי אשר ישמש אותם להמשך הפיתוח של המיזם. 

בני ובנות הנוער של יוניסטרים בנתיבות (צילום: עמותת יוניסטרים)
בני ובנות הנוער של יוניסטרים בנתיבות (צילום: עמותת יוניסטרים)


חניכי מרכז היזמות יוניסטרים בנתיבות (צילום: עמותת יוניסטרים)
חניכי מרכז היזמות יוניסטרים בנתיבות (צילום: עמותת יוניסטרים)

"המיזם של חניכי נתיבות מדגים בדיוק את העוצמה של יוניסטרים - היכולת לאפשר לבני הנוער מהפריפריה לחשוב בצורה חדשנית ולפתח מיזמים פורצי דרך אשר ישנו את אורחות חיינו בעתיד", הציגה את הפרויקט יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים, והוסיפה: "אין לי כל ספק כי הפעילות תעניק לבני הנוער הזדמנות אמיתית לחלום בגדול ולהצליח בחיים ובמקביל לחולל שינוי אמיתי בעולם".

easywake, המצאתם החדשה של חניכי מרכז היזמות יוניסטרים בנתיבות (צילום: עמותת יוניסטרים)
easywake, המצאתם החדשה של חניכי מרכז היזמות יוניסטרים בנתיבות (צילום: עמותת יוניסטרים)