שחר ויטונסקי, בוגר תואר שני בעיצוב תעשייתי ב־HIT - מכון טכנולוגי חולון, התמודד עם דיסלקציה קשה כל חייו. לאחר שנחשף למחקר של ד"ר סמדר פתאל, שלפיו לילדים דיסלקטיים הנחשפים לתמונות למשך כמה שניות על תוכן לימודי שהם קוראים קל יותר לזכור את החומר הלימודי בצורה משמעותית, החליט לפתח את מסקנות המחקר שלה על טכנולוגיית AR.

הפיתוח עומד בלב חברת סטארט־אפ שהקים בשם ArBC, וכותבת המחקר ד"ר פתאל הצטרפה לחברה. באמצעות בינה מלאכותית, משקפי ה־AR ידגישו מילים חשובות ויציגו תמונות לקורא תוך כדי קריאה. לאחרונה במסגרת אירוע של FUTURE, מרכז היזמות והחדשנות של HIT, הציג ויטונסקי את הפיתוח בפני משקיעים מקרנות השקעה מובילות במשק.

"אנחנו לא נותנים לתלמידים דיסלקטיים קביים. אנו מלמדים אותם לרוץ. גייסנו לטובתם את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של מציאות רבודה כדי לסייע למיליוני תלמידים וסטודנטים ברחבי העולם הסובלים מדיסלקציה", אמר ויטונסקי. חברת ArBC מעניקה לילדים דיסלקטיים בכל שפה בעולם את היכולת לעקוב באמצעות משקפיים מיוחדים או בסיוע טבלט אחר הכתב שהם מנסים לקרוא ולהבין ולזכור אותו. המערכת מסייעת להם להבין את הטקסט במהירות ובנוחיות, ובה בעת מאפשרת מעקב אחר מבט העיניים של התלמיד, הקלטת מבטיו והבנה באיזה חלק של הטקסט הוא נתקל בקושי.

מנהלת FUTURE טלי מלאך מסרה: "אנו גאים ביזמים שלנו המכוונים גבוה וחולמים לשנות את העולם. דיסלקציה יכולה להיות אתגר יומיומי שמעיב על שגרת החיים של מאות מיליוני בני אדם בעולם, ואני סבורה שהסטארט־אפ של שחר יהיה עבורם בשורה וכי הוא נועד לגדולות".