יוזמה מקורית ומבורכת: אלביט מערכות, בשיתוף המשרד לביטחון הפנים ולהב 433 במשטרה, מפתחים פתרונות טכנולוגיים ייחודיים מבוססי ידע מבצעי להגנה על ילדים מפני אלימות, סכנות ופרופילים חשודים ברשת.

במעמד רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, התקיים בטרמינל עיצוב בבת ים כנס מיוחד, שבו נטלו חלק גם נציגים מהמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת (105). המטרה: לבחור רעיון טכנולוגי המאפשר לילדים ולבני נוער הגולשים ברשת להכיר את הסכנות, להימנע מפגיעה ולזהות פרופילים חשודים המנסים ליצור איתם קשר.

במתחם הטכנולוגי בבת ים פועלים 11 צוותים של אלביט, העוסקים גם בפתרונות להגברה ולטיוב הדיווח למוקד 105 ולחסימה של תכנים פוגעניים. מתוכם ייבחר הפתרון הישים והמתאים ביותר לסייע בהתמודדות עם האתגרים המורכבים.

"בבית הנשיא אנחנו פועלים לשינוי השיח ברשתות החברתיות", אמרה הרצוג, "שכן הן נהדרות וכולנו נהנים מהטוב שיש להן להציע, עם כמות המידע והנגישות. אולם, יש להן גם צד פחות יפה, צד אלים, שכולל שיח נורא ושיימינג, שלצערנו הילדים נחשפים אליו".

באירוע השתתפו גם נשיא אלביט בצלאל מכליס, מפקד להב 433 ניצב מוטי לוי ובכירים נוספים. סגן נשיא אלביט למשאבי אנוש ד"ר שלי גדרון אמרה כי "ביחד עם שותפי הפעילות שלנו, נקדם את הפתרון שלנו לפתרון טכנולוגי ישים להגנה על הילדים של כולנו. זהו פרויקט התנדבותי, במטרה להביא פתרון יישומי מוכח לאתגר שמטריד משפחות רבות". 

מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן אמר: "אני מברך על שיתוף הפעולה החשוב עם אלביט מערכות וסמוך ובטוח שהפתרונות הטכנולוגיים הייחודיים ייושמו ויסייעו לנו להתמודד עם האתגרים שאנו נתקלים בהם בהגנה על ילדים ברשת".