חברת מטא (לשעבר פייסבוק) חשפה הערב (חמישי) חזון לפיצ'ר חדש, שכבר דווח בעבר, וישמח ככל הנראה את המשתמשים הרבים - שחיכו להגעתו לפלטפורמה. מדובר ב"קהילות" (Communities), שיאפשרו לאנשים לחבר קבוצות נפרדות ביחד - ובמבנה שמתאים עבורם. הדבר יאפשר לאנשים לקבל עדכונים שנשלחו לקהילה כולה, ולארגן בקלות קבוצות דיון מצומצמות יותר בנושאים הרלוונטיים לחבריהן. הקהילות יכללו גם כלים חדשים ומשמעותיים עבור המנהלים, כולל 'הודעות הכרזה' שיישלחו לכל חברי הקהילה, ושליטה באילו קבוצות יכללו בה או לא.

בוואטסאפ ציינו כי ה"קהילות" הללו הן פרטיות בהגדרתן, וכי ההודעות המועברות בהן מוגנות באמצעות הצפנה מקצה אל קצה, טכנולוגיה אשר מעולם לא הייתה הכרחית יותר כדי להגן על פרטיותם ובטיחותם של אנשים.

בנוסף, בחברה הודיעו כי יכניסו מספר שיפורים לקבוצות הוואטסאפ, כולל עבור אלו שאינן מהוות חלק מקהילה. הפיצ'רים הללו יושקו בשבועות הקרובים:

  • תגובות – 'תגובות אימוג'י' יכנסו לוואטסאפ כדי שמשתמשים יוכלו להגיב במהירות מבלי להציף את השיחה בהודעות חדשות.
  • מחיקת מנהל – מנהלי קבוצות יוכלו להסיר הודעות שגויות או בעייתיות מהשיחה עבור כל החברים.
  • שיתוף מסמכים – אנחנו מגבירים את אפשרות שיתוף המסמכים למשקל עד 2 ג'יגה בייט, כדי שמשתמשים יוכלו לעבוד יחד על פרויקטים בקלות באמצעות וואטסאפ.
  • הרחבת שיחות קוליות – נכניס את האפשרות לשיחה קולית לעד 32 משתמשים בלחיצה אחת, עם עיצוב חדש לחלוטין, עבור הפעמים בהן שיחת טלפון עדיפה על הודעות צ'אט.

במרכז הקהילות הללו קיים תיאור ותפריט של הקבוצות אליהן המשתמשים יכולים לבחור להתחבר. הדבר מספק מבנה וארגון לשיחות של קבוצות גדולות ומורכבות יותר, ומאפשר לאנשים להתמקד בנושאים הרלוונטיים עבורם. במסגרת הקהילות, יתחזק כוחם של מנהלי הקבוצות ויוטלו הגבלות על גודל, יכולת הגילוי והעברת הודעות.

הפיצ'ר החדש בוואטסאפ (צילום: יח''צ)
הפיצ'ר החדש בוואטסאפ (צילום: יח''צ)

לצד השינויים הללו, בוואטסאפ הודיעו כי יחסמו חברים בקהילות העוסקות בתוכן פוגעני, יפרקו אותן או יחסמו את כל המשתמשים בה.