אתר גוגל הודיע היום (שלישי) על השקת כתובות אתרים חדשות, כך שיסתיימו בסיומת "day", ובתרגום לעברית - "יום". זאת, בדומה לסיומות האתרים המוכרות "com" ו-"org".

החברה טוענת כי צעד זה מיועד לקדם ימים מיוחדים ויסייע להעלות מודעות לכל יום. עם זאת ניתן להשתמש בו גם לדברים אחרים, לדוגמה השחקנית פלישה דיי קנתה את הכתובת "felicia.day", כך שכתובת האתר המיוחדת תהיה על שמה. גוגל גם הביאה בהודעה ובסרטון מלווה עשרות דוגמאות לאתרים שכבר קיימים בסדרת הכתובות החדשה.

בין האתרים שכבר נרכשו, "MLK.day" היא הכתובת המפנה לאתר המנציח את מרטין לות'ר קינג, שיום הולדתו צוין בארצות הברית ביום שני שעבר. "HolocaustRemembrance.day" הוא אתר המציין את תאריך יום הזיכרון הבינלאומי לשואה אשר יחול מחר, ונרכש על ידי הקונגרס היהודי העולמי. "Tues.day" הוא האתר של "יום הנתינה", שנערך מדי יום שלישי ומעודד גולשים לתרום למטרות צדקה שונות. "Nutella.day" נרכש על ידי נוטלה, על אף שכרגע לא מדובר על יום חג מסוים לממרח השוקולד המוכר, אלא פשוט מפנה לעמוד הראשי של אתר החברה.

החברה הצהירה כי במסגרת ההשקה היא תאפשר לרכוש כתובות אתרים בסיומות "day" בתשלום חד פעמי. בנוסף החל מהשבוע הבא תתרחב מכירת הכתובות והן יימכרו גם למתווכי צד שלישי, אך בתשלום שנתי כפי שנהוג ברכישת כתובות אתרי אינטרנט אחרים.