אפליקציית Waze פרסמה היום (רביעי) סקר על הרגלי הנהיגה של הישראלים בשנת 2021, במהלכה נהגנו קצת יותר, הרגשנו עומס הולך וגובר ועלייה של כ-25 אחוזים בנסועה בהשוואה לתקופת טרום הקורונה. נתוני בסקר "שנה במבט לאחור", ביקש מנהגים מישראל, ארה"ב, קנדה, בריטניה, צרפת, איטליה, ברזיל ומקסיקו, כיצד הם מתנהלים מאחורי ההגה, מה הן העדפות שלהם, עובדות מהנות, שאיפות ומה הם חוו על הכביש בשנה החולפת. אחרי שנה שבה רובנו נשארו קרוב לבית, 2021 הייתה פתח להזדמנויות חדשות לצאת חזרה לכבישים וגם לפקקים.

60 אחוזים מהנהגים מגדירים את עצמם מאושרים, כאשר הישראלים קיבלו את הציון 7 מתוך 10. המאושרים ביותר מהנהגים הישראלים הם בני ה-65 ומעלה, בעוד שבני 55 עד 64 הם הכי פחות מאושרים. מבין המדינות שנבדקו, הנהגים המאושרים ביותר, על פי נתוני הסקר, מתגוררים בברזיל ובמקסיקו.

יעד הנהיגה הפופולריים ביותר בקרב הישראלים הים סופרמרקט/מכולת, בתי מלון ותחנות דלק. עוד מופיעים ברשימה: בתי קפה (מקום 5), צבא (מקום 8) ומכללה / אוניברסיטה (מקום 9). העיר בה הישראלים נהגו הכי הרבה במהלך החודשים יוני-ספטמבר היא תל אביב. אחריה ברשימה: ירושלים, ראשון לציון, פתח תקווה וחיפה.

תל אביב (צילום ארכיון: אבשלום ששוני)
תל אביב (צילום ארכיון: אבשלום ששוני)

עוד עולה מהנתונים כי 45 אחוזים מהישראלים מוכנים לוותר על אלכוהול במשך שנה שלמה, בשביל נהיגה ללא פקקים, זאת לעומת שישה אחוזים שהיו מוכנים לוותר על הטלפון שלהם לפרק זמן דומה. רק כשני אחוזים מבני ה-55 עד 64 היו מוכנים לוותר על הסמארטפונים שלהם, לעומת 38 אחוזים מאותה שכבת הגיל, שהיו מוכנים לוותר על שוקולד וטייק אווי.

בני 45-54 ניצלו את הזמן ברכב כדי לעשות שיחות בנייד, ובני ה-55 עד 64 הקשיבו למוזיקה. לעומתם, הצעירים (בני ה-18 עד 24) גם ניצלו את הזמן ברכב לדבר עם שאר נוסעי הרכב יותר מכולם. שני הוויכוחים הנפוצים ביותר מאחורי ההגה הם סוגיית הטמפרטורה של המזגן והשאלה לאיזה תחנה או שיר להאזין ברקע. מהנתונים עולה כי השיר הפופולארי של השנה, בקרב הנהגים הישראלים היה “Bad Habits” של אד שירן. עם זאת, מהנתונים העולמיים עולה כי השיר המועדף על שאר המדינות הוא "stay" של ג'סטין ביבר וקיד לארוי.

בסיום הסקר, הנהגים נשאלו אודות רשימת החלומות שלהם. 36 אחוזים מהנהגים בישראל בחרו בבאטמוביל של באטמן כמכונית החלומות שלהם. למקום השני ברשימה הגיעו האסטון מרטין של ג'יימס בונד ו-בדולריאן מהסרט "חזרה לעתיד". המפורסם איתו הישראלים היו חולמות להיתקע בפקקים הוא המילארדר אילון מאסק. אחריו ברשימה נמצאות ג'ניפר לופז וביונסה, כאשר 12 אחוזים מהמשיבים היו שמחים שקים קרדשיאן תשב לצידם במושב הנוסע.

מהנתונים עולה כי קארפול הוא הפתרון הטוב ביותר לצמצום הפקקים עבור 33% מהנהגים בכל העולם, בישראל 45% מתושבי המרכז מעידים על עצמם שהיו חולקים נסיעה ברכב עם חבר או עמית כדי לצמצם את זמן הנסיעה לעבודה, בעוד 36% מתושבי תל אביב היו עוברים דירה לצורך נסיעה קצרה יותר. 

הסקר נערך על ידי OnePoll בין התאריכים 27.10.2021-09.11.2021 תוך שימוש במדגם של 11,000 מבוגרים בבריטניה, ארה"ב, ברזיל, צרפת, קנדה, איטליה, מקסיקו וישראל. OnePoll חברים ב-ESOMAR ומעסיקים חברים ב-MRS.