מהלך גאוני או בדיחה הזויה? היזם האמריקאי אילון מאסק הוא אולי אחד האנשים המסקרנים והמוזרים ביותר בעולם, אבל ההצלחה של מותגי הרכב שלו וההשקעות הפיננסיות המוצלחות שלו מצליחות לצייר אותו כסוג של גאון לא מפוענח. חוץ מענקית הרכב "טסלה" וחברת SpaceX שכבר הספיקה להגיע לחלל במספר הזדמנויות, למאסק יש חיבה בלתי מוסברת לשווק ולמכור מוצרים שהם רחוקים משימושיים במחירים מופקעים. איכשהו - זה עובד לו.

בימים האחרונים הושק באתר הרשמי של "טסלה" מוצר חדש לקנייה - הסייברוויסטל (Cyberwhistle), ובעברית - "משרוקית הסייבר", בעלות של 50$ טבין ותקילין. לא מדובר חלילה בחידוש טכנולוגי חסר תקדים, בדומה למוצרים האחרים אותם כבר הספיק למכור, אלא בסך הכל במשרוקית תמימה עשויה סגסוגת קלה ובנויה בצורת הסייברטראק (Cybertruck) הלא היא הג'יפ העתידני מבית היוצר של "טסלה". 

אילון מאסק ומכונית טסלה (צילום: רויטרס)
אילון מאסק ומכונית טסלה (צילום: רויטרס)

תיאור המוצר באתר החנות מגדיר את החפץ המוזר כך: "הסייברוויסל היא פריט אספנים ייחודי בהשראת הסייברטראק, שעשוי מסגסוגת אל-חלד עם גימור מבריק". וכן, ניחשתם נכון - אזל המלאי. על פי אתר "אינגאדג'ט" המסקר את עולם הגאדג'טים והחדשנות הטכנולוגית, מאסק כבר הצליח למכור מוצרים מוזרים כמו זה דרך חברה נוספת בבעלותו שנקראת "החברה המשעממת" (The Boring Company), למשל: להביור ממותג, גלשן עם לוגו של "טסלה" ועוד. באתר הרשמי של ענקית הרכב תוכלו למצוא גם כוסות ממותגות, כובעים, חולצות ודגמים מינאטוריים של המכוניות שהחברה מייצרץ

קישור לקניית המוצר באתר הרשמי של "טסלה" (אל תטרחו, המלאי נגמר)

ייתכן שמאסק החל למכור את המשרוקית כסוג של התגרות למתחריו בענקית הטכנולוגיה "אפל" שספגה ביקורת צרכנים קשה בעקבות השקת מטלית לניקוי מסך ממותגת בשווי 19$. הוא אפילו צייץ בנושא בחשבון הטוויטר האישי שלו, וכתב: "אל תבזבזו כסף על המטלית המטופשת של אפל, תקנו את המשרוקית שלנו במקום".