אז מה זה קידום ממומן בגוגל?
נתחיל מהסבר קצר ופשוט, אבל חשוב מאוד. אם בתהליך הקידום האורגני אנחנו פועלים ליצירת תנועה טבעית לאתר, בלי תקציב שיווק או מודעה מלוטשת, קידום ממומן פועל בדרך שונה לחלוטין. כאן המטרה היא לייצר תוצאות מהירות יותר, להגדיל חשיפה ולייצר הרבה יותר טראפיק (תנועה) לאתר. לצורך כך אנחנו מתכננים מודעות בגוגל, ויש לנו המון שליטה עליהן. אנחנו בוחרים את הטקסט, את הביטויים שיובילו את הגולשים אל המודעה, את המאפיינים של הגולשים האידאליים וכמובן, גם את הידע אליו יגיע בלחיצה על המודעה. כדאי לזכור שהמודעות לא יופיעו רק בעמוד התוצאות של גוגל, אלא גם באתרים אחרים שמשתפים פעולה עם גוגל ומארחים מודעות שונות – כולל המודעה שלכם.

על מה אתם משלמים בעצם?
בהשוואה למודעות פרסום קלאסיות בעיתונות המודפסת או על שלטי החוצות, תמחור המודעה בגוגל עובדת קצת אחרת. כאן המטרה היא לייצר חשיפה ולעודד את הגולשים ללחוץ על המודעה, ובהתאם, המחיר נקבע לפי הקלקה. כשאתם מתכננים פרסום ממומן בגוגל אתם משתתפים במה שאפשר להגדיר כמכרז, וקובעים את המחיר שאתם מוכנים לשלם על ביטוי כזה או אחר. מאחר וביטויים מסוימים יקרים יותר מאחרים (משום שהם מבוקשים יותר) בהחלט רצוי לתכנן בקפידה את ביטויי המפתח ואת עוגת התקציב. בנוסף, מאחר וגוגל רוצה להרוויח, היא שואפת לקדם מודעות איכותיות ורלוונטיות יותר, ומכאן שישנה חשיבות גם לטקסט, להתאמה שלו לצרכי הגולשים לביצועים של עמוד הנחיתה שלכם.

האם קידום ממומן מתאים גם לצרכים שלכם?
במקרים רבים התשובה היא בהחלט כן. באופן ספציפי יותר, עסק חדש שרוצה לייצר תנועה וליהנות מחשיפה גדולה יותר, קמפיין ממומן הוא ללא ספק צעד משמעותי עבורו. הצעד הזה בוודאי לא יחליף את הקידום האורגני, זה שיספק תוצאות גם בטווח הארוך, אבל למודעת הפרסום יש הרבה מאוד כוח והיא חשובה כשהתחרות בתחום גדולה מאוד, או כשאתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם ומחפשים דרך טובה להגיע לקהל היעד.

אלא שלא רק עסקים חדשים נהנים מהיתרונות שיש לפרסום הממומן להציע. נניח שהעסק שלכם דווקא שועל ותיק, אבל אתם עומדים להשיק שירות חדש או מוצר מהפכני. מודעה בגוגל תחשוף ללקוחות שלכם את המוצר או השירות, ותוכלו להגיע גם לקהלים חדשים, כמובן, בהנחה שהמוצר שלכם רלוונטי עבורם. באופן דומה, גם אם מדובר באותם מוצרים אבל בהתאמה לקהלי יעד אחרים, קמפיין חכם וממוקד יאפשר לכם להגיע אליהם.

גרף של קמפיין ממומן בגוגל בתחום הרפואה (צילום: צילום מסך- יח''צ קרנפון)
גרף של קמפיין ממומן בגוגל בתחום הרפואה (צילום: צילום מסך- יח''צ קרנפון)

גרף של קמפיין ממומן בגוגל בתחום הפיננסי (צילום: צילום מסך- יח''צ קרנפון)
גרף של קמפיין ממומן בגוגל בתחום הפיננסי (צילום: צילום מסך- יח''צ קרנפון)

גרף של קמפיין ממומן בגוגל בתחום המזון (צילום: צילום מסך- יח''צ קרנפון)
גרף של קמפיין ממומן בגוגל בתחום המזון (צילום: צילום מסך- יח''צ קרנפון)

קידום ממומן בגוגל – גם לפעילות זמנית
בנוסף לעסקים החדשים ולעסקים ותיקים עם מוצרים חדשים, קידום ממומן בגוגל מספק מענה מצוין לעסקים שמספקים שירות קצר מועד. נניח שהעסק פעיל רק בחודשי הקיץ או לקראת אירוע בלתי רגיל, כמו הבחירות בישראל, כלומר פעם בארבע שנים (לפחות באופן אידאלי). במקרה כזה קידום אורגני בוודאי יעיל הרבה פחות, שהרי אין לכם את הזמן או את הסבלנות. קמפיין ממוקד יעשה את העבודה טוב יותר ובעיקר מהר יותר.

קידום ממומן – גם בלי אתר קבוע
על אף שרוב העסקים מתחזקים אתר אינטרנט מקצועי באופן קבוע, בין אם מדובר באתר תדמית, בחנות מקוונת או בבלוג, יש גם עסקים שהמשימה הזו קצת פחות מתאימה להם. הם מעדיפים להימנע מהקמת אתר וניהולו באופן שוטף, ועבורם קמפיין ממומן הוא פתרון קלאסי. הם יכולים להקים דף נחיתה לקידום מוצר, שירות או כל צורך אחר – ולקדם אותו כדי לייצר לידים. יש לצעד כזה יתרון ברור, בוודאי בכל הקשור לחיסכון בעלויות ולתחזוקה הפשוטה והנוחה, אבל בשלב זה רצוי לציין גם את החיסרון המרכזי של השיטה. הרי אם אין לכם אתר אינטרנט עם עמוד אודות, תכנים מקצועיים ומידע שהלקוחות מחפשים לפני שהם מקבלים החלטה, הם עשויים להעריך את המותג קצת פחות ולהניח שהוא פחות מקצועי או סמכותי מכפי שהיו מצפים. במילים אחרות, אולי עדיף בכל זאת לתכנן בניית אתר אינטרנט חדש.

תכל'ס – מאיפה בכלל מתחילים?
אם הגעתם עד לכאן, סביר להניח שקמפיין ממומן בגוגל מתאים לצרכים שלכם, אבל השאלה החשובה כעת היא מאיפה בכלל מתחילים. אם כן, בשלב ראשון חשוב לנו לעצור ולהבין מה בעצם המטרה שלנו. האם אנחנו רוצים לייצר יותר לידים (פניות), לעודד תנועה לאתר, להגדיל את היקף המכירות או להניע את הגולשים להתקין אפליקציה חדשה? או שמדובר בכלל באתר תדמית שיש לקדם להעלאת מודעות למותג? אחרי שנגדיר את המטרה נוכל גם לקבוע איך נקדם אותה ואיפה, למשל באמצעות סרטון וידאו ביוטיוב או מודעה שתופיע באתרים שונים דרך קמפיין של רשת המדיה של גוגל.

כל מודעה והחוקים שלה
אחרי שקבענו את המטרות אנחנו מוכנים לייצר מודעות, ובמקרים רבים אכן עדיף לייצר מספר מודעות במקביל. למשל, אם כבעלי עסק יש לכם מס' שירותים שונים או מוצרים שונים שאתם רוצים לקדם, אפשר (ורצוי) בהחלט ליצור קמפיין ממוקד לכל אחד מהם. אחת התכונות אשר מייחדות את הדיגיטל היא הדינמיות. ניתן בהחלט לתקצב כל אחד מהקמפיינים באופן הרצוי, שכמובן גם הוא בר שינוי בהתאם להצלחות הקמפיין והיעדים העסקיים והדיגיטליים.

איך זה קורה בפועל?
ראשית, עליכם לבחור את מילות המפתח שיפעילו את המודעות שלכם. מילות המפתח הן אותם ביטויים אשר הגולשים מקלידים בשורת החיפוש בגוגל, שלאחריהן מופיעות התוצאות הרלוונטיות. כל מילת מפתח יכולה לקבל מס' מודעות משלה, עם מסר מדוייק ורלוונטי מחד לקהל היעד המחפש, ומאידך לשירות / מוצר שלך. כך בעצם תוכלו לכוון את קהל הגולשים לכל מה שיש לעסק שלכם להציע.

דוגמא נוספת, אם אתם פונים לגברים ולנשים אבל רוצים לייצר מסר מדויק שמתאים לכל אחת מהקבוצות הללו, תוכלו לייצר שתי מודעות המנוסחות לזו או לזו. תוכלו גם לקדם מודעות שונות כדי לבחון איזו מהן עובדת טוב יותר. כדי לעשות זאת יש להקים קבוצת מודעות, ולהגדיר עבור כל מודעה בקבוצה איך היא אמורה להתנהג – מה התקציב שלכם, מי קהל היעד ומה הטקסט שיופיע על גבי המודעה. בשלב זה יש חשיבות גם לביטויי המפתח, וכדאי להכיר לעומק את הביטויים הרלוונטיים והמדויקים ביותר עבורכם, כדי להפיק מהפרסום את התוצאות הטובות ביותר.

מומחיות בפרסום ממומן בגוגל (צילום: צילום מסך- יח''צ קרנפון)
מומחיות בפרסום ממומן בגוגל (צילום: צילום מסך- יח''צ קרנפון)

מבולבלים – אתם לא לבד 
כפי שאתם בוודאי מבינים, פרסום ממומן בגוגל יכול לייצר תוצאות נהדרות אם רק עושים את זה נכון. אנשים רבים בוחרים ללמוד את הנושא לעומק ומנסים להעלות קמפיינים בעצמם, וזה בהחלט יכול לעבוד. מצד שני, קרנפון מדיה חברה מקצועית המתמחה בקידום אתרים ובפרט בפרסום ממומן בגוגל, לא רק שתחסוך לכם המון זמן יקר, היא גם תסייע לכם להגיע לביצועים מעולים ולהשיג את המטרות שהגדרתם. עם הפרסום הנכון תנצלו את התקציב שלכם באופן אופטימלי ותקצרו את הפירות, בין אם אתם רוצים להשיג עוד לידים, עוד מכירות דרך האתר או עוד מנויים לרשימת התפוצה שלכם. או כל יעד אחר.

לייעוץ אישי ממומחה בקידום ממומן בגוגל יוטיוב וגוגל מדיה לעסקים השאירו פרטים עכשיו