בשנים האחרונות תחום ה־sports־e והגיימינג הפך לאחד הענפים הרווחיים והפופולריים בעולם, כאשר ההכנסות השנתיות שלו גבוהות יותר מההכנסות בשוק המוזיקה ובשוק הסרטים גם יחד.

נכון ל־2020 מספר הגיימרים הפעילים בעולם עומד על כ־2.7 מיליארד איש (לפי אתר statista), זאת לעומת 1.5 מיליארד איש לפני חמש שנים ו־200 מיליון לפני עשור.

תת־תחום שצומח במהירות בז'אנר הוא הפלטפורמות המשלימות לגיימרים - חברות ענק, חלקן אף גדולות יותר מיצרניות המשחקים עצמן, שמספקות שירותים הנלווים למשחקים הפופולריים ביותר, ושיותר ויותר גיימרים צורכים את מוצריהן.

דוגמא מובהקת ראשונה היא חברת DISCORD - פלטפורמת צ'ט אונליין אשר פותחה במיוחד עבור גיימרים, ומאפשרת לשחקנים במשחקים השונים לדבר זה עם זה גם בהקלדה וגם במיקרופון. לחברה, שהוקמה לפני שש שנים בלבד, יש כבר למעלה מ־140 מיליון משתמשים פעילים.

פלטפורמה מוכרת נוספת היא של חברת ROBLOX. רובלוקס הינה פלטפורמה ייעודית לגיימרים אשר מאפשרת למשתמשים עם יכולות תכנות ופיתוח מינימליות להרכיב עולמות משחקים מרובי דמויות וגופים בתלת־ממד, להעלות את המשחקים לפלטפורמה ולאפשר לשחקנים אחרים לשחק בהם.

באתר החברה מדווח על 8 מיליון מפתחים פעילים, 20 מיליון חוויות, 329 מיליון דולר ששולמו למפתחים בשנת 2020 על ידי החברה ומעל ל־30 מיליארד שעות שבהן בילו אנשים בפלטפורמה מאז 2008.

חברת Twitch, שנרכשה על ידי אמזון, היא פלטפורמת וידיאו חברתית לגיימרים, וחברת Steam היא פלטפורמה המאפשרת לשחקנים לרכוש ולהוריד משחקים באופן דיגיטלי. כל החברות האלה מדגימות את הפוטנציאל הכלכלי והמסחרי שקיים בשוק המתפתח הזה.

Twitch הוקמה ב2011 כספין־אוף לערוץ הטלוויזיה של ג'סטין קאן (שהשיק ב־2007 ערוץ בודד שמשדר את חייו מסביב לשעון) - אך האתר משך אליו משתמשים רבים שהתעניינו יותר בלשדר את החיים שלהם עצמם מאשר לצפות בחיים של ג'סטין, ומהר מאוד האתר הפך לפלטפורמה מבוקשת. ב־2013 נרשמו למעלה מ־45 מיליון משתמשים יוניקים, וב־2014 המספר חצה את רף ה־55 מיליון משתמשים פעילים בכל חודש.

גם בישראל ישנה תנופה בתחום זה: לאחרונה פורסם שחברת אוברוולף הישראלית גייסה 52 מיליון דולר לפי שווי של 200 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, והיא מפתחת פלטפורמה ליצירת הרחבות (Mods) למשחקי מחשב.

כמו כן, לפני כחודש, פלטפורמת הגיימינג תוצרת כחול־לבן באפ טכנלוגיות (Buff Technologies), המפתחת ומפעילה תוכנית נאמנות לגיימרים התומכת בטייטלים המוכרים ביותר בעולם משחקי הוידיאו וה־Sports־e, פרסמה טיוטת תשקיף לציבור בבורסה בתל אביב. החברה נמצאת בשיאו של תהליך הנפקה.

ב־Buff מתגאים בכך שהם תומכים בכמה מהמשחקים הפופולריים ביותר בעולם (,Fortnite CS:GO ,Valorant ,LeagueOfLegend ועוד), ושמטרתם לתגמל גיימרים על בסיס ביצועיהם במשחקים השונים. Buff הציגה על פי טיוטת התשקיף שלה צמיחה בקצב גבוה ואופייני לתחום הגיימינג. על פי הדיווח, החברה הכניסה בששת החודשים הראשונים של 2021 כ־730 אלף דולר, זאת לעומת 115 אלף דולר לאורך כל שנת 2020. בנוסף, במאי 2021 נרשמו לפלטפורמה כבר 1.25 מיליון משתמשים.