במהלך פגישות שנערכו בימים האחרונים בין היזם והמשקיע אראל מרגלית, יו"ר JVP ו"מרגלית סטארט־אפ סיטי", לבין שר האוצר הצרפתי ברונו לה־מר ובכירים נוספים במשרדי האוצר והחדשנות בממשל המקומי, הוחלט להקים בפריז מרכז חדשנות למדינות האיחוד האירופי על פי הדגם של "מרגלית סטארט־אפ סיטי" בירושלים ובניו יורק.

במהלך הדיונים הביע הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון את רצונו להפוך את צרפת ל"מרכז לסטארטאפים ישראליים". שר האוצר הצרפתי הוסיף כי ממשלת צרפת רואה בשיתוף הפעולה עם ישראל, "מהלך אסטרטגי חשוב", ואמר כי מדינתו תעניק סדרת תמריצים לסטארטאפים לישראליים שיראו בצרפת יעד מרכזי להתרחבות באירופה.

בפגישות בין הצדדים הוסכם על הקמת  צוותים משותפים בין ראשי הקרן הירושלמית למשרדי הממשלה וגורמי העסקים המובלים בצרפת כדי לגבש תוכנית חדשה לשיתוף פעולה בתחומי הפינטק, האינטליגנציה המלאכותית, הסייבר והפודטק בין שתי המדינות. בשיחה עם "מעריב" אמר מרגלית כי הקמת המרכז וקבלת סל הטבות מצרפת "ייצרו פרק חדש בשיתוף הפעולה בין ישראל, צרפת והאיחוד האירופי, דווקא בתקופה שאחרי הקורונה".

עוד הוסיף מרגלית כי במהלך הדיונים הוא התרשם כי מוקד העניין בצרפת נרשם בעיקר בתחום הגנת הסייבר. לאחרונה דחפה  נציבות האיחוד האירופי לבטל הסכמים עם ישראל בתחום המחקר והפיתוח, במיוחד חקר החלל, וזאת מחשש כי סודות אירופים יגיעו  באמצעות ישראל לידי גורמים שלישיים, בהם ארה"ב ורוסיה.