מהרגע שהפך לאב מצא אלון כהן כי קשה לו להתמודד עם כמות האשפה הבלתי נגמרת הנוצרת מטיפול בתינוקת. הוא פיתח מערכת ניקוי ואחסון טובה יותר לחיתולים רב-פעמיים.

כהן בחר להשתמש בחופשת האבהות שלו ולהפסיק את עבודתו הקודמת בחברת ניהול קרנות ופיתח את PIKA, מכונה המאפשרת שימוש חוזר בחיתולים. היא מנקה את החיתול, חוסכת במים, באנרגיה, וכמובן מצמצמת משמעותית את כמות הפסולת ואת עלות החיתולים החד־פעמיים.

המכונה מתחברת בקלות למים ואל צינורות הניקוז. היא מנקה עד כעשרה חיתולים בהפעלה אחת ולא מצריכה ניקוי מוקדם או השריה.

"בתוך שעתיים החיתולים נקיים ומחוטאים לחלוטין. זאת בזכות הטבליה שפיתחנו המפרקת את הצואה והשתן", אומר כהן, מייסד החברה, שמחפש בימים אלה משקיעים, "בעתיד תתווסף גם פונקציה של מייבש. התחלנו למכור את הדגם הראשון שלנו בישראל בשבוע הראשון של פברואר לאחר שעשינו פיילוט עם הורים בתל אביב, שקיבל משוב נהדר".

לדבריו, משפחה אחת משתמשת בכ-6,500 חיתולים חד־פעמיים לתינוק, בהשוואה ל-15 חיתולים רב־פעמיים באמצעות PIKA. כיום, 70% מההורים מעדיפים מוצרים ללא אלרגנים ו-60% מוכנים לשלם על כך יותר.

כהן מעריך שאם כל הורה ישתמש ב-PIKA במקום בחיתולים חד־פעמיים מפלסטיק ונייר, זה יחסוך לעולם 18,679,487 טון גזי חממה, 31,119,231 טון אשפה,22,529,647 טון נפט ו-13,517,788 טון עץ.