פיתוח חדש מאפשר לאבחן קורונה בתוך שניות באמצעות צילום מתוסף של מצלמה תרמית לטלפון הנייד החכם. הדמיה תרמית היא שיטת הדמיה זמינה, לא פולשנית, ללא קרינה מייננת ובעלות נמוכה, המבוססת על זיהוי החום הנפלט מפני השטח של אובייקט נמדד.

מדובר במחקר פורץ דרך וראשון מסוגו בעולם, מבוסס טכנולוגיית עיבוד תמונה של אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, בהובלת ד"ר אושרית הופר, מרצה בכירה בביה"ס להנדסת חשמל אפקה, בשיתוף פרופ' יהונתן ליאור ראש המכון לחקר הלב בבית החולים שיבא והסטודנט MD PHD רפי בז'ז'ינסקי וד"ר נטע רבין מאוניברסיטת ת"א.

הגב של הנבדקים צולם במצלמה תרמית המתחברת לטלפון נייד ואשר עלותה נאמדת ב־350 דולר. ממצאי הבדיקה מנותחים על ידי עיבוד התמונה בענן והתשובה מיידית. אפשר להתקין את המערכת ולהפעילה מרחוק ומקרוב גם מחוץ לבית החולים ובכך להפחית את העומסים עליהם. האלגוריתם החדשני מנרמל ומחליק את התמונה התרמית ולאחר מכן מחושבות הנגזרות השניות וכן הממד הפרקטלי. כלל הנתונים מועברים ללמידה חישובית ומכאן מקבלים תמונת מצב של חום הגוף המצולם.

המפתחים מסרו כי מתוצאות המחקר, שנרשם לאחרונה כפטנט, נמצא זיהוי חיובי של יותר מ־85% מהנבדקים ורגישות של 92% מהם - כלומר 92% מהנבדקים שזוהו נכון אכן היו חיוביים לקורונה. יתרונות המערכת הם אופן הבדיקה שאינה פולשנית, יכולת ההבחנה בין כלל הפגיעות הריאתיות לבין קורונה והאפשרות לבדוק הרבה אנשים בבת אחת.

ד"ר הופר: "הייתה כאן עבודה הנדסית מאוד מורכבת מבחינת עיבוד התמונה ולכן גם רשמנו פטנט במשרד האמריקאי, כך שזה תקף גם באירופה וגם בארץ ורק אז העברנו לפרסום מדעי. כעת אנחנו עובדים על למסחר את  האלגוריתם שפיתחתי, ואנחנו רוצים לשתף פעולה עם בתי אבות, בתי ספר, מקומות עבודה בניסיון להקל על העומס במערכת הבריאות".