בימים שבהם הקורונה פוגעת נואשות בכלכלה הישראלית ואלפים מוצאים עצמם ללא הכנסה וללא הזדמנויות תעסוקתיות, חברת Fiverr חברה למוסדות אקדמיים והשיקה השנה את Fiverr Empower - תוכנית מיוחדת שמטרתה לאפשר הזדמנות שווה לסטודנטים ובוגרים עם מוגבלויות להציע את השירותים הדיגיטליים שלהם ללקוחות בכל העולם.

Fiverr היא אחת הפלטפורמות הגדולות בעולם לשירותים דיגיטליים, ומטרתה – לשנות את הדרך שבה העולם עובד יחד. הפלטפורמה של Fiverr מחברת בין עסקים בכל הגדלים לבין פרילנסרים המציעים שירותים דיגיטליים ב־400 קטגוריות, ובהם עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, תכנות, וידיאו, אנימציה ועוד.

התוכנית פועלת בשיתוף פעולה עם מכללת שנקר, האוניברסיטה העברית, האוניברסיטה הפתוחה, הטכניון, המרכז הבינתחומי, אוניברסיטת בן־גוריון, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בר אילן.

משתתפי התוכנית עוברים הכשרה מקצועית על ידי המומחים של Fiverr ורוכשים מיומנויות כיצד להיות מוכרים מובילים בפלטפורמה, ובנסוף מקבלים חיזוקים בפלטפורמה עצמה, כמו תג "כוכב עולה", מיקום מרכזי של העמוד שלהם בתוך הפלטפורמה ועוד. כל זאת כדי לעזור ולתת דחיפה בתחילת הדרך עם חשיפה גדולה שתוביל להזמנות עבודה.

לאחר כמה מחזורים ושיתוף פעולה פורה במיוחד המוסדות האקדמאים, נולדו סיפורי הצלחה מעוררי השראה. התוכנית מסייעת לאנשים צעירים שלא נותנים לנכות/מוגבלות שלהם לעצור אותם ולמנוע מהם לעבוד בעבודת חלומותיהם.

מור לוינהר צנג, מנהלת התוכנית: "המטרה היא לאפשר הזדמנות שווה לסטודנטים ובוגרים עם מוגבלויות מאוניברסיטאות בארץ אשר רוצים להתניע את הקריירה שלהם ולהציע את השירותים הדיגיטליים שלהם ללקוחות בכל העולם.

"מרגש אותי לשמוע את בוגרי התוכנית שלנו מספרים שבפעם הראשונה בחייהם הם מקבלים הזדמנות שווה ואינם חווים שיפוטיות בגין המגבלה שלהם. המגבלה פשוט הופכת ללא רלוונטית, וכל מה שחשוב זו היכולת המקצועית שלהם", הוסיפה. "אני שומעת כל כך הרבה סיפורים על משתתפים שלא הצליחו למצוא עבודה כשכירים, אף על פי שאין למגבלה שלהם בהכרח קשר לרמה או ליכולת המקצועית שלהם, וכשהתחילו לעבוד כעצמאים על גבי הפלטפורמה של Fiverr - הצליחו לא רק לייצר הכנסה, אלא גם הגשימו חלום והתניעו קריירה בתחום שהם רוצים ואוהבים.

"הפלטפורמה גמישה ונגישה ומאפשרת גם לאנשים עם מוגבלויות לממש את השאיפות המקצועיות שלהם, כפי שמגיע לכולנו. אפשר לעבוד בה בכל שעה, מכל מקום, כל אחד ומה שנכון עבורו. אנחנו מתכננים להתרחב למחזורים עם אוניברסיטאות מכל העולם".