טיסה לחלל החיצון: מייסד חברת וירג'ין גלקטיק, סר ריצ'רד ברנסון, הודיע כי מטוס הג'מבו 747 המכונה "הילדה הקוסמית" יהפוך למשגר חללית. המטוס שהיה תחת המותג וירג'ין אטלנטיק, יוסב כעת וישמש לשיגור לווין לחלל. המשגר יותקן מתחת לכנף השמאלית של המטוס והקיבולת המרבית שהמטוס יוכל לשאת תהיה 400 קילוגרמים.



ברנסון אמר על המהלך: "יש לבואינג 747 מקום מאוד מיוחד בלבי, התחלנו את השירות בחברת התעופה הראשונה שלי, וירג'ין אטלנטיק, רק עם מטוס אחד מושכר, ה-747". עוד הוסיף: "מעולם לא תיארתי לעצמי שיום אחד מטוס ה-747 יקבל הזדמנות שנייה ויעזור בגישה לחלל החיצון. אני נרגש לחלוטין שה'ילדה הקוסמית' יכולה להישאר במשפחת וירג'ין ובאמת חיה לפי השם שלה".




החללית של וירג'ין גלקטיק. צילום: מתוך אתר ה"מירור"


לדברי המהנדסים של החברה, המטוס אידיאלי בשל הקיבולת הגדולה שלו, הוא יכול לטוס בכל מזג אוויר ובנוסף יכול להמריא מרוב שדות התעופה המסחריים. מנכ"ל החברה ג'ורג 'ווייטסיידס הוסיף כי "מיזוג המטוס יאפשר לנו לספק שירות מהיר ויעזור לנו לעמוד בלוח זמנים שנקבעו. בחירת שלדת 747 מספקת פלטפורמה ייעודית שנותנת לנו את היכולת להגדיל באופן משמעותי את המטען שלנו למסלול מבלי להגדיל את המחירים שלנו".