הבינה המלאכותית פוסעת צעד נוסף ואולי מדאיג: חברת מיקרוסופט חשפה כלי AI ניסיוני חדש בשם VASA-1 שיכול להפוך תמונת סטילס של אדם או ציור, בשילוב קובץ אודיו, לסרטון של פנים מדברות כמו בחיים. 

לאחר הופעת אימוג'י דגל פלסטין: אפל תיקנה את מערכת ההפעלה | פרסום ראשון
ארגון ההאקרים אנונימוס טוען: פרצנו לצה"ל ובידנו כרבע מיליון מסמכים

לטכנולוגיה החדשה היכולת ליצור הבעות פנים ותנועות ראש המותאמות לתמונת הסטילס, ומסונכרנות לתנועות שפתיים מתאימות לדיבור או לשיר. מדעני מיקרוסופט העלו מספר דוגמאות לדף הפרוייקט והתוצאות נראות טובות מספיק כדי שיטעו אנשים לחשוב שהן אמיתיות.

בעוד שתנועות השפתיים והראש בהדגמה של מיקרוסופט מעט רובוטיות ולא מסונכרנות בבדיקה מדוקדקת, ברור שניתן לעשות שימוש לרעה בטכנולוגיה כדי ליצור בקלות ובמהירות סרטונים מזוייפים של אנשים אמיתיים. 

המפתחים עצמם מודעים לפוטנציאל הזה והחליטו לא לפרסם עדיין קישור לטכנולוגיה עד שלא יהיו בטוחים שהטכנולוגיה תהיה מוגנת מספיק. מיקרוסופט לא פירטה האם היא מתכננת להציב אמצעי הגנה מסויימים שימנעו שימוש לרעה כמו פייק ניוז, הפצת שקרים או אפילו הפצה של פורנו מזוייף.

במיקרוסופט מאמינים שלטכנולוגיה החדשה יש יתרונות למרות הפוטנציאל לשימוש ברעה. כך למשל ניתן יהיה לדבריהם לשפר את הנגישות של אנשים משותקים שיוכלו לתקשר בטכנולוגיה באמצעות "אווטאר" שייבנה בדמותם על סמך תמונה בלבד.